15/09/2012

Nabi Muhammad S.A.W Sokong Anwar Ibrahim? - #KhutbahSesat


Mohd Halizal Bin Allias
Bekas Guru Tahfiz An-Najihin, Kulim

Kelmarin 30 Laporan Polis terhadap Ustaz Halizal Bin Allias, Khatib Jemputan yang bertanggungjawap menyampaikan Khutbah Jumaat yang mengunakan Rasulullah S.A.W sebagai bahan politik di Masjid Jamek An-Najah, Padang Serai, Kulim, Kedah pada 07 September yang lalu.

Khatib tersebut telah dijemput oleh Mohamad Kamil Bin Mahdzir, Pengerusi Masjid Jamek An-Najah untuk menyampaikan Khutbah Jumaat yang menjadi kontroversi ketika ini.

Menurut sumber maklumat, mimbar Masjid berkenaan sering kali di gunakan Pengerusi Masjid sebagai tempat berpolitik setiap kali Khutbah Jumaat dengan menjemput khatib dari luar yang pro kepada PAS sebagai Khatib Jemputan.

Khutbah yang di sampaikan tidak pernah langsung menggunakan teks khutbah yang telah di sediakan Majlis Agama Islam Kedah hingga membuat anak khairiah mempersoalkan tindakan Pengerusi Masjid berkenaan menggunakan kesempatan di atas jawatannya berpolitik dalam Masjid.

Banyak laporan telah di buat kepada pihak Majlis Agama namun tiada tindak balas dari pihak Majlis Agama yang seolah-olah berpihak kepada parti politik.

Cerita mengenai laporan polis terhadap Khatib sesat ni Keris ambil dari blog Media Kedah. Memang teruk apabila Majlis Agama daerah pun bersubahat untuk membiarkan kesucian masjid dinodai dengan politik kotor puak ni.

Jikalau yang diamanah menjaga agama pun sanggup nak rosakkannya, pada siapa lagi yang kita boleh harapkan? Berikut Keris sertakan video rakaman suara sebagai bukti kesesatan pembangkang :


Rasulullah s.a.w. bersabda : ”Barangsiapa yang berdusta atas namaku dengan sengaja, maka hendaknya dia mengambil tempat duduknya di neraka” (Shahih Bukhari)

Ini bukan satu mainan. Membabaitkan nama Rasulullah S.A.W sebegitu sekali dan menggunakan nama Rasul tercinta ini untuk platform politik adalah satu perkara yang harus ditentang. 

Bayangkan jika Allah juga digunapakai dalam politik sesat PAS, kini Rasulullah juga menjadi pilihan mereka untuk menyesatkan umat Islam di Malaysia!

K7L : Biadap! Nak simpan banyak mana lagi?.. Nak tunggu semua orang dah sesat?..

2 ulasan:

  1. imam sesat lagi menyesatkan..yang bercakap tu iblis..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk