30/09/2011

Lepas Hina Sultan Perak Isham Rais Jelir Lidah Pada Polis Pula?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t

Hendak dijadikan kisah, malam tadi SUARAM ada buat forum di Kuala Lumpur yang kononnya berbicara tentang hak anda serta kuasa polis tapi yang peliknya si Isham Rais salah seorang yang dijemput. Dia ni pakar polis atau pakar kena tangkap?



Di dalam forum ini Isham Rais menempelak pihak polis dengan mengatakan bahawa polis di Malaysia ganas dan dia nampak dengan matanya sendiri serta polis adalah struktur bagi sesebuah negara untuk memastikan kerajaan itu terus memerintah. Dia juga ada menyatakan untuk melaporkan keganasan polis PDRM di luar negara. Ehh pelik juga bunyi tu, Isham tukar warganegara dulu barulah buat laporan polis, cerita apa kau ni? Kau tahu tak Malaysia ini negara demokrasi berpalimen bukan diktaktor yang kau kata polis macam tu. Kau sedar tak polis yang kawal jenayah bukan Guan Eng!

Tweet SUARAM ada menyebut tentang melapor kepada luar neg
ara sebagai cara untuk menakutkan polis dan kenyataan yang dikeluarkan oleh Isham Rais. Kenapa perlu takutkan polis? Kenapa kredibiliti polid fipertikaikan. Kalau tak buat salah tiadalah kena tangkap. Berani kerana benarlah bro!




Isham asyik mempersoalkan tentang keganasan PDRM dan mengatakan bahawa polis luar negara lagi ada 'class'. Mari kita bandingkan dua video dibawah, yang mana lebih ganas.

Polis Ketika Bersih 2.0


Polis Ketika London Riot


Nak cakap apa lagi?. Pada pendapat Keris kedua-dua polis itu tidak salah kerana mereka menjalankan tugas iaitu menjaga keselamatan serta keamanan negara masing-masing. Siapa suruh kau berdemo? Dah buat salahkan, berani buat berani tanggunglah!


Berkenaan perkara ini, pagi tadi Keris mengambil langkah untuk bertanya mengenai hal ini kepada otai polis iaitu bekas KPN Malaysia, Tan Sri Musa Hassan dan beliau berkata " Dia mahu laporkan kepada luar negara untuk apa? Ini semua cakap politik sahaja dari Isham Rais", beliau juga memberi komen sedikit mengenai 'Hak Anda dan Kuasa Polis' dengan berkata '' Ya benar setiap rakyat ada hak seperti hak asasi manusia dan beberapa hak yang lain namun hak polis juga tidak boleh dipertikaikan kerana polis ada hak dalam menyiasat atau melakukan sebarang siasatan mahupun penahanan yang melibatkan keselamatan masyarakat atau negara bukan kepada individu".


Dari pemahaman rakan Keris pula yang belajar di bidang undang-undang, "jika kita lebihkan hak kemanusiaan, bagaimana sebarang siasatan oleh pihak polis dilakukan sebab suspek pon dah tidak boleh ditahan. Bayangkan negara tanpa polis apa jadi?". 


Isham Rais ini mungkin takut pada PDRM kot sebab itu dia banyak pertikai kuasa serta kredibiliti polis. Macam Keris pernah tulis mengenai Isham di SINI iaitu "semua benda silap sahaja di mata dia. Manusia macam Isham Rais ni elok hidup dalam dunia dia sendiri dimana dialah hakim, dialah pesalah dan semuanya dia didalam dunia tersebut. Dah semua orang salah dan dia aje yang betul, baik duduk dalam dunia dia sendiri dan tak menggangu orang lain."


Lupa nak tanya, Isham ni asyik bising pasal kerajaan salah, UMNO salah, Polis salah , katak depan rumah salah, tapi dia ini dah daftar mengundi belum? Dia mengundi dimana? Bising sangat entah-entah mengundi pun tak pernah? Macamana tu ye?

Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Keris ingatkan Mat Sabu je bodoh, rupanya Isham Rais lagi bodoh..yang sama adalah dua-dua hanya 'tin kosong'..

2 ulasan:

  1. tgk muka hisyam dah macam macai jebon je.. huh

    ReplyDelete
  2. MUKA DIA MCM MT FIT LA BRO. DIA TU SUKA MERAPU. SEJAK MENIPU RAKAN KONGSI DIA TU ASYIK MERACAU 24 JAM. TU YG ASYIK PEKENE BARANG. KEPALE PUN DAH TING TONG KEHKEHKEH

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk