08/09/2011

'Just Let Him Speak' Tun Dr Mahathir Mohamad

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t


‘Biarkan Mat Sabu bercakap’
Oleh Amirullah Andi Nur dan Amir Mamat

2011/09/08 Mahathir percaya sikap itu buka tembelang Timbalan Presiden PAS

AYER KEROH: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu seharusnya dibiarkan terus banyak bercakap bagi membolehkan rakyat negara ini mengetahui dengan jelas tembelang sebenar perjuangannya dan rakan dalam pakatan pembangkang.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, pemimpin nombor dua PAS yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu itu kini bersikap berani dalam menidakkan perjuangan pasukan keselamatan negara melawan komunis sebelum ini kerana menganggap dirinya semakin kuat.

“Biar dia cakap banyak, baru kita tahu lubuk hati dia yang sebenar. Dia memang begitu kerana itulah perjuangannya yang sebenar. Kalau dia tak cakap, kita tidak tahu siapa rakan belakang dia. Sekarang ini kita tahu, mereka sebenarnya adalah penyokong komunis dan pengganas.
“Sebab itu, saya ingat tak perlulah tangkap dia, beri dia cakap banyak-banyak supaya kita akan tahu semua jenis orang di belakangnya. Ini rakyat harus tahu kerana kalau tidak, mereka terus tertipu sepanjang masa.

“Sekarang ini, dia (Mat Sabu) cerita hal betul dalam hati dia. Saya percaya, satu masa akan datang, kita akan dapat balas dengan cara yang halus tapi berkesan,” katanya pada program Wacana Pemikiran Bersama Tun Dr Mahathir Mohamad di Seri Negeri, di sini, semalam.


Program anjuran Pertubuhan Melayu Insaf Kreatif Malaysia (PEMIMPIN) itu dihadiri kira-kira 1,200 orang termasuk Yang Dipertua Negeri, Tun Mohd Khalil Yaakob dan Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.


Sempena majlis itu, beliau turut dianugerahkan gelaran Pejuang Melayu Sejagat yang disampaikan oleh Mohd Ali dan Pengerusi Eksekutif PEMIMPIN, Prof Tan Sri Dr Ibrahim Abu Shah.

Mengulas mengenai reaksi marah bekas anggota pasukan keselamatan negara sejak kenyataan Mat Sabu itu didedahkan, Dr Mahathir menyerahkan kepada pihak berkenaan untuk menilai sendiri perjuangan orang seperti pemimpin nombor dua PAS itu.

“Saya tidak peduli kerana hakikatnya yang memperjuangkan negara bukan Chin Peng, bukan pengganas tapi orang seperti Tunku Abdul Rahman, Tun Razak dan Datuk Onn Jaafar. Orang ini yang berjuang untuk memerdekakan negara,” katanya. 


sumber : Berita Harian


Setelah terbaca kenyataan akhbar ini, Keris teringat akan artikel yang pernah ditulis dahulu 
(klik Sini )

Nyata kini seorang tokoh terbilang, 'The Living Legend' Tun Dr Mahathir Mohamad juga mahu biarkan Mat Sabu terus berkokok dan menunjukkan siapa dirinya yang sebenar seperti mana umum tahu dia DIPILIH oleh orang Pas sebagai pemimpin kedua mereka. Mamat rambut sikat tepi ini semakin hari semakin menyerlahkan perjuangan yang didukung olehnya yang jelas sangat menyimpang dari perjuangan Pas. Inikah pencetus revolusi Pas jika suatu hari nanti Nik Ajis dan Haji Hadi sudah tiada?. Apakah perjuangan Pas selepas ini berubah?.

Pada pendapat Keris yang tidaklah berapa pandai ini, Mat Sabu harus letak jawatan dan keluar terus dari arena politik diatas sebab dia tidak layak digelar sebagai pemimpin kerana setiap apa yang dihamburkan pasti akan menyentuh sensitiviti masyarakat di Malaysia sekaligus boleh menimbulkan sebarang kekelirauan mahupun perbalahan.

Berikutan kenyataan akhbar tersebut, adakah tindakan pihak Polis dan KDN melewatkan penahanan Mat Sabu sebagai suatu tindakan berasas?. Keris hanya menulis dan pembaca yang menilai.


Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Kalau Tun M dah kata macam itu, Keris tak boleh nak cakap apa-apa dah.

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk