21/04/2014

Sungai Neraka Sanggup Direnangi - JAKIM Perlu Ambil Kira Polemik Sosial Malaysia




Tayang gambar bercium terang-terangan

إن من أشراط الساعة :أن يرفع العلم ويثبت الجهل ، ويشرب الخمر ، ويظهر الزنا

“Tanda-tanda datangnya kiamat diantaranya: Ilmu agama mulai hilang, dan kebodohan terhadap agama merajalela, banyak orang minum khamr, dan banyak orang yang berzina terang-terangan(HR. Bukhari no.80)

Hari ini berapa ramai yang 'monitor' perhubungan anak-anak mereka? Bayangkanlah kalau dah dalam Facebook pun berani tulis dan pakai baju seksi mekci. Apabila ditegur mereka jawab 'Mak Ayah tak kisah, abang nak kisah apa?"


Ibu Bapa Atau Guru?

Hari ini peranan ibu bapa lebih penting dalam mendidik anak-anak, tetapi ada yang ambil mudah. Kata mereka dah hantar sekolah dah cukup. Hantar mengaji dah cukup. Aduhai. Bila cikgu rotan atau marah apa mereka buat?

Nah! Tapi yang peliknya kalau cikgu Melayu Islam bukan main jauh dicampaknya. Kalau yang bukan Melayu tukar secoet je jarak sekolah. Apapun hukuman terhadap anak murid itu perlu. Lainlah yang suruh makan rumput atau benda pelik-pelik yang lain.

JAKIM Perlu Aktif Membuat Siasatan 


Ada yang bertanya dengan Keris, apa JAKIM buat dalam menyiasat. Keris sendiri tidak tahu bagaimana caranya JAKIM siasat. Ini sebenarnya menimbulkan persepsi bahawa JAKIM tidak buat kerja. Sebab terlalu banyak berleluasa dan berani di laman sosial mahupun di alam nyata.

Syiah pun banyak. Kes orang minta derma tahfiz pun ada. Jadi apa sebenarnya tugas JAKIM?

Apapun kita tunggu dan lihat apa yang Jamil Khir boleh cakap pasal masalah-masalah macam ini. Yang cai pembangkang tak payah nak sibuk. Pergi dakwah DAP terima hudud baru cakap dengan kami.

K7L : Sakit pulak hati kita!...

4 ulasan:

  1. Org islam terlalu byk buang masa dgn politik...

    ReplyDelete
  2. bebudak camni la yg fanatik dan dok sokong Tuan Haji Anuar Ibrahim..

    ReplyDelete
  3. Xde politik, xde agama, xde la manusia.. Tinggal la orang yang jahil.

    ReplyDelete
  4. Budak2 najib baik2 blake. Puteri Umno mne ade yg xbrtudung labuh. Semua yg bertudung paras lutut. Ini memang orang Anuar. Azizah pun dh la pkai rambut palsu kembang semacam. Anak orang2 puak pembangkang la yg selalu camni. Hidup BN.........

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk