23/04/2014

Kerusi Presiden PKR Dalam Krisis Yang Amat Kritikal - Siapa Ingin 'Benam' Kak Wan?






Anwar Ibrahim SENGAJA mencalonkan diri beliau sebagai Presiden PKR untuk menghalang calon lain menentang isteri beliau meski pun mengetahui bahawa beliau bakal menghadapi masalah akibat sabitan kes Liwat 2.

Sekarang Azmin yang bercita-cita ingin mengambil kerusi Presiden PKR telahpun berputih mata.Legasi 'Family DSAI' dalam PKR tidak dapat dihapuskan menjadikan mereka umpama Firaun yang menguasai parti politik. 

Namun begitu perlembagaan parti menetapkan bahawa setiap penyandang tidak dibenarkan memegang jawatan Presiden melebihi 3 penggal.

Setelah pencalonan ditutup, didapati calon tunggal untuk jawatan Presiden parti adalah penyandang Dr Wan Azizah Ismail yang telah melanggar perlembagaan parti.

Ringkasnya, parti PKR berada di dalam krisis perlembagaan tanpa Presiden yang sah. Dan seperti biasa Pendaftar Pertubuhan bakal mengalami dilemma untuk bertindak sebagaimana kes parti DAP.

Rakyat akan DIHASUT bahawa Barisan Nasional mengharamkan PKR kerana bimbang dengan pengaruh dan kebangkitan rakyat. 


K7L : Siapa yang akan pangku jawatan Presiden PKR kelak?

1 ulasan:

  1. aku rasa khalid ibrahim akan pangku jwtan presiden manakala jijah pula akan jd mb selangor.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk