10/04/2014

Sokong @ustazfathulbari - PAS Bawa Hudud Ke Parlimen Dan Kita Lihat Keikhlasan Mereka!



Sejak tahun 2004 apabila Keris mula aktif dalam politik negara. Perkara yang sering Keris dengar untuk dijadikan modal oleh puak-puak PAS adalah berkenaan dengan hudud. Hudud dijadikan alasan untuk mereka meraih simpati dan menuduh UMNO tidak islamik.

Alasan yang turut digunapakai berkenaan hudud adalah tentang surat Tun Dr Mahathir. Hari ini semua surat-surat itu telah terbatal. Bermakna ruang bagi Ahli Parlimen PAS bawa ke Parlimen telah terbuka.

Persoalannya, mengapa mereka hanya berkokok perihal hudud di dalam ceramah PAS tetapi bila ada ruang, menikus tatkala DAP membantah? Apa sebenarnya pendirian PAS berkenaan isu pelaksanaan hukum hudud?

K7L : Ingat orang UMNO tolak mentah-mentah ke soal Hudud?

3 ulasan:

  1. Mana ada org Islam berani tolak Hudud.
    Tak buat tu, mmg la. PAS pun tak buat.
    Alasan ? Semua org ada alasan masing masing, diterima Tuhan atau tidak, je nanti.

    ReplyDelete
  2. Anon 14:49
    Yg pasti tak sokong nanti adalah Melayu dlm PKR.Mana mungkin Izza dan bapanya sokong hudud.Bukankan mereka berfikiran liberal dan menyokong liberalism dlm agama?Kita lihat trend undian dlm Dewan (jika ada usul demikian).

    ReplyDelete
  3. Kalau di bawa ke paarlimen nanti,mana-mana Melayu Islam yg tak sokong tu kira tolaklah,tak adalah dolak dalih lagi.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk