10/04/2014

Anwar Punca Air Di Selangor Dicatu? - Bukti Dah Jelas?



Loji Rawatan Air Langat 2 ini akan merawat air mentah dari Sg Semantan, Pahang. Untuk pengetahuan pembaca, projek ini juga melibatkan pemasangan paip-paip agihan air dan pembinaan kolam-kolam takungan air dikawasan Kuala Lumpur dan Selangor.

Mengikut perancangan Skim Penyaluran Air ini, ia akan dilaksanakan melalui dua fasa.Fasa 1 akan dilaksanakan secara berperingkat melalui 23 pakej pembinaan termasuklah pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2. Jangkaan pembekalan air terawat melalui Loji Rawatan Air Selangor adalah sebanyak 1130 juta liter air sehari.

Projek Langat 2 ini sangat relevan kerana ia merupakan projek jangkamasa panjang. Kajian telah lama dibuat sejak tahun 2000 dan hasilnya perlu pemindahan air mentah Pahang-Selangor and loji rawatan air Langat 2 untuk menangani krisis air yang bakal melanda Selangor pada tahun 2014 nanti.

Loji Langat 2 ini merupakan inisiatif kerajaan Persekutuan yang prihatin tentang krisis air di Selangor. Tetapi atas dasar ego, mahu menjadi populis serta terasa terancam dari segi politik, Kerajaan Selangor berdolak dalih dan sanggup melengahkan walhal isu air adalah isu rakyat, tidak ada kena mengena dengan politik.

Tetapi kerana tekanan Anwar untuk tidak bersetuju dengan Langat 2, apa jadi kepada rkayat Selangor sekarang? 

K7L : Ini semua salah BN?.. jangan jadi moron..

2 ulasan:

  1. bila pak pandir menguruskan selangor maka jadilah masalah air bersih satu kenyataan

    ReplyDelete
  2. Sokong lagi PKR...org lain makin maju..ko makin mundur mandi air sungai..bodoh...negeri lain pon ade masalh air jgk tp dpt soft dgn baik..nk sgt PKR memerintahkan..haa ambikk.....baru memerintah selangor..kalu memerintah Malaysia xtau la ak..mau makan UBI KAYU balik mcm DOLU-DOLU..hahah..jgn maree..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk