31/12/2011

Kemelut Kegagalan AMK - Salah Chegubard?


Sebelum membaca artikel ini – artikel ini tujukan khas kepada beberapa tunggak dalam pentadbiran UMNO yang masih terikut cara ortodoks dalam berjuang. Orang sudah melangkau budaya tradisi sedangkan mereka lebih ghairah menyeronokkan diri – memikirkan bahawa apa yang dilakukan sudah hebat sedangkan ia hanya tindakan mengghairahkan diri tanpa tahu erti dan cara perjuangan sebenarnya.

Suara dalam AMK – Angkatan Muda Keadilan di bawah kepimpinan Shamsul Iskandar kini goyah. Umum dalam PKR tahu bahawa mainan politik Anwar dan Azmin – tidak mahu Badrul Hisham Shahrin untuk menerajui AMK atas manipulasi politik wujud. Badrul Hisham bekas kepimpinan Tertinggi Keadilan tidak sehaluan dengan Azmin dan di sinilah politik Chegubard perlu dikebumikan. Tindakan Anwar Ibrahim atas kehendak Azmin merupakan sebab Shamsul Iskandar membuat U-Turn memandangkan Rafizi Ramli – anak buah kepimpinan Anwar – Azmin dan Shamsul Iskandar gagal menyaingi Chegubard. Oleh sebab itu – dalam keadaan Chegubard menerima ramai sokongan – khususnya mereka yang lebih berdaya dalam gerakan reformasi maka perjalanan politik Chegubard harus ditamatkan dengan gaya politik Azmin Ali – menipu dan memanipulasi undi. Satu sikap yang amat sadis dalam membicarakan mengenai demokrasi dalam keadilan.

Chegubard dalam kenyataan beliau selepas tewas dengan mistri memaklumkan – campur tangan Anwar Ibrahim telah menggagalkan bukan saja usaha badrul Hisham Shaharin tetapi demokrasi yang dikatakan wujud dalam PKR. Malah ada yang mengatakan bahawa – amaran telah dikeluarkan oleh Penasihat Parti bahawa sekiranya dilanggar Azmin Ali maka kepimpinan itu terpaksa berdepan dengan Anwar Ibrahim. Begitulah kukuhnya Azmin Ali dengan Anwar Ibrahim.

Hari ini – mereka yang telah terserap hanya memikirkan politik individualistik PKR gagal menyaingi Chegubard dalam melakukan gerak kerja. Malah hari ini program lancaran SAMM mengenai Asal Bukan UMNO nampak berkesan sedangkan Angkatan Muda Keadilan tercicir dalam langkah dan kesungguhan Badrul Hisham Shahrin. Ketua Angkatan Muda Keadilan hari ini GAGAL dan kegagalan ini cuba dikaitkan dengan peranan Chegubard. Shamsul yang naik atas manipulasi Azmin Ali bakal berdepan dengan kegagalannya. Namun hari ini AMK semakin hilang fokus dan masing-masing hanya melihat apa yang mereka akan terima sekiranya PKR menang.

Insiden ini hanya membuktikan Azmin Ali dan Anwar Ibrahim hanya mahu agenda mereka tercapai – tidak kira sama ada terpaksa membunuh kerjaya politik Badrul Hisham Shahrin atau tidak. Hari ini AMK yang diberitakan oleh ahli AMK Keadilan sendiri sudah semakin tidak relevan kerana perjuangan adalah berlandaskan agenda Anwar – Azmin.

-Umno Reform-


Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Tanya pada PKR..apakah mereka benar-benar demokrasi?

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk