28/09/2011

Kurang Ajar! Hishamuddin Rais Hina Sultan Perak!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t


Dipetik dari PAGE MAMAT SENGAL NI..

ISLAM DIPERALATA UNTUK DAPATKAN KUASA : RAJA NAZRIN - meloya

KUALA LUMPUR 26 Sept. - Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah hari ini bertitah Islam telah mula dijadikan instrumen bertujuan meraih pengaruh dan mendapatkan kuasa sehingga ke peringkat sedia berkompromi kepada prinsip-prinsip menyentuh akidah.

Pada masa sama baginda dalam titah ucapannya turut mengingatkan bahawa kemusnahan ummah bukan lagi menghadapi pencerobohan daripada Alfonso de Alburque atau Stamford Raffles atau Francis Light mahu pun Yamashita tetapi ia datang daripada pencerobohan baru melalui manipulasi fakta sejarah, mempersendakan lagu kebangsaan dan menghina bendera negara.

Baginda bertitah pencerobohan baru itu turut berlaku melalui perlanggaran penggunaan kalimah suci Allah yang telah sekalian lama menjadi hak eksklusif umat Islam tanpa menghiraukan sensiviti serta terhirisnya perasaan mereka.

''Nama suci Allah yang termaktub di dalam al-Quran diambil dan dijadikan terjemahan kepada perkataan God. Allah yang merupakan kalimah yang amat suci di kalangan umat Islam kini turut dinamakan kepada simbol pujaan agama lain.

''Kalimah suci Allah bukan sekadar nama am yang bermaksud Tuhan walau apa bentuknya. Kesucian kalimah Allah amat tinggi di sisi Islam. Kalimah tersebut apabila dicetak pada kertas, tidak boleh dipijak, tidak boleh dijadikan bahan bungkusan, tidak boleh dibawa ke dalam tandas. Allah adalah nama khas-Tuhan Maha Suci-Tuhan Maha Agong. Allah adalah satu-satunya," titah baginda.

NOTA:
di perak adat istidatnya ada pusingan untuk menjadi sultan
ada raja di hilir
ada raja kecil besar
sultan mengikut giliran
apakah islam telah digunakan untuk menghapuskan sistem pusing ini?
kah kah kah


NOTA:
rakyat pun ingin tahu
bagaimana adat istiadat pelantikan sultan
perak ini berubah
ada yang telah diguna pakai beratus tahun

apakah ini rancangan zionis
atau rancangan obama
kah kah kah


Kurang Ajar!. Siapa dia untuk mempertikaikan sistem giliran Kesultanan Perak?. Lahir pun di Negeri Sembilan, mahu sibuk cerita pasal sultan negeri Perak?.

Keris rasa Isham ni hidup kurang kasih sayang itu pasal jadi macam itu, semua benda silap sahaja di mata dia. Manusia macam Isham Rais ni elok hidup dalam dunia dia sendiri dimana dialah hakim, dialah pesalah dan semuanya dia didalam dunia tersebut. Dah semua orang salah dan dia aje yang betul, baik duduk dalam dunia dia sendiri dan tak menggangu orang lain.

Mungkin kerana terlalu lama 'membuangkan dirinya' ke luar negara dia terlupa akan rukun negara iaitu 
  • Kepercayaan kepada Tuhan
  • Kesetiaan kepada Raja dan Negara
  • Keluhuran Perlembagaan
  • Kedaulatan Undang-undang
  • Kesopanan dan Kesusilaan

Keris perhatikan tiada satu pun garis panduan rukun negara yang diikuti oleh Isham Rais, layakkah dia duduk di Malaysia? Sejarah pun dia pertikaikan, kuasa polis diperkotak-katik, cakap memang takde sopan langsung. Dia ni bukan melayu kot. Buat malu bangsa je!


Kepada semua aktivis melayu, apa pandangan anda semua terhadap kenyataan biadap Isham Rais ini terhadap Sultan Perak? Dia menghina dengan meletakkan gambar 'permainan rebut kerusi' sebagai satu simbolik kepada penggiliran tersebut?. ISA ada lagi kan, tangkap jelah dia ini!!

Kepada kerajaan negeri Perak, sila ambil tindakan terhadap mamat kurang kasih sayang itu!

biarpun Keris lahir di Selangor namun Sultan Melayu tetap dihormati. 

DAULAT TUANKU!

Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Nanti Keris akan ceritakan Al kisah Isham Rais yang dikatakan bangga tidak pernah solat..tunggu...

11 ulasan:

  1. hishamudin hussin takut dgn hishamudin rais. sbb itu biar mcm mana teruk hishamudin rais menghina negara, sultan, polis dsb, hishamudin husin yg jd menteri kdn tak buat apa2. patut isa dihapus bersama2 dgn menterinya

    ReplyDelete
  2. Kalau PR pegang Malaysia, kompom jadi republic kalau macam ni punya gaya....

    ReplyDelete
  3. Budak otak bebal dan serabut hidup tanpa haluan.Semuanya salah dimata dia apabila orang buat.Dia je yg betul.Entah nak kata otak ape budak ni.Hidup macam kambing je tak menentu.

    ReplyDelete
  4. Salam sahabat Keris7Lok.
    Sebenarnya blog tuan dah lama ada dalam pautan blog APA mgkn tuan tak perasan.Sebab byk link dkt blog APA yang aggresif buat byk posting jadi posting yg lebih 5jam akan duk kat bawah,

    Pautan blog tuan ada di BLOGGER ADA AKU PEDULI sejak berbulan sudah.

    Terima kasih

    ReplyDelete
  5. Hai?
    Jangan lupa untuk layari hiburan, informasi dan berita yang menarik disini > Blog BOM321
    Gosip, dunia hiburan, gambar2 artis disini > Blog Gosip321

    ReplyDelete
  6. Salam Perjuangan,

    Terimakasih kerana melawati VOICES AROUND.

    Saya telah pautkan KERIS 7 LOK di blogroll saya, ...LISTED !!! , di bawah kategori "Honour List".

    Mohon timbal balas.

    Terima kasih sekali lagi kerana sudi berkunjung.

    Sejahtera Negara.

    ReplyDelete
  7. masih segar dalam ingatan bagaimana si isam rais ni bawak budak2 carburetor dung nyanyi lagu JILAT yang terkinja2 tunjuk punggung kat penonton yg rata2nya muslimah pas. khabarnya ramai muslimah pas yang demam bila tengok bontot bebudak carburator dung. peristiwa ini terjadi masa kempen turun minyak. rupanya isam rais yg naik minyak suruh bebudak punk tunjuk bontot. kah kah kah.

    ReplyDelete
  8. si bodoh freethinker ni mmg biadab..antara org kuat anwar, tp PAS bodoh boleh tak nampak lg!!!! Tak percaye die dgn group kawan2 die freethinker? Lu org gi siasat sendiri..bodoh mamat ni, time mahathir dulu mmg xcukup tanah ko lari, la ni lagi nk tunjuk pandai!!!!

    ReplyDelete
  9. jujur bercakap,bersuara lantang,berani langgar..!!.cume perlu ada 10 orang macam dia,Amerika pun boleh jadi jinak..! Hisyamudin Rais adalah ikon anak muda..!!!

    ReplyDelete
  10. Anon 07:00

    Kau ni sampah betul sebab kau sokong sampah dunia mcm isham rais..sampah!

    ReplyDelete
  11. Isham rais ni banyak wayar putus kat otak dia. Tu pasal perangai tak tentu hala bercakap macam orang gila.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk