18/09/2011

Bendera Baru Malaysia? Biar Betul!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t


Kisah kesengalan M.Manoharan a.k.a Abang Butak Ditengah Jalan yang telah mengeluarkan kenyataan separuh masak mengenai penukaran bendera Malaysia sekiranya PR memerintah telah tersebar secara meluas di dalam blog.
Antaranya:


Empayar Pemuda
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan menegaskan bahawa pembangkang akan bertindak menukar Jalur Gemilang jika memperoleh kuasa dalam pilihan raya umum akan datang.Kenyataan bersifat kurang ajar itu disiarkan ADUN DAP terbabit menerusi laman sosial Facebook miliknya semalam dan didedahkan oleh portal berita terbaru, www.mole.my hari ini.
Secara jelas, beliau menulis kenyataan menerusi status dalam laman berkenaan yang berbunyi: “I distributed many DAP flags today in my constituency. I refused to fly the Malaysian flag because it looks more BN than Malaysian. (Saya mengedarkan banyak bendera DAP hari ini dalam kawasan undian saya. 
Klik Sini


Angin Perubahan
Di bawah status sama, beliau kemudiannya menyatakan komentar lain iaitu: “Pakatan will come up with a new flag. The current one is definitely out.” (Pakatan akan tampilkan bendera baru. Yang ada ketika ini akan diganti baru).
Lebih biadap, Manoharan turut menyatakan kejadian tembakan yang membabitkan arwah Noramfaizul adalah kerana kekeliruan antara bendera Malaysia dan bendera Amerika Syarikat. Ini satu pandangan yang dangkal bagi seorang wakil rakyat. Nampaknya, wakil rakyat DAP ini kontang isu dan tidak ada kerja hendak dibuatnya. Sebelum ini pertikai songkok, pertikai doa dan kini bendera pula. Kalau jadi calon sekali,terbuktilah calon calon DAP adalah kalangan dari yang "tangkap muat" sahaja. Sebelum hendak tukar Jalur Gemilang, elok ditukarkan sahaja mana-mana wakil rakyat tangkap muat.


Double-Y
Selepas Mat Sabu menjulang komunis sebagai hero dalam peristiwa Bukit Kepong, kini muncul lagi manusia biadap dari kalangan DAP. Nampaknya pembangkang menyambut Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia melalui cara menghina para pejuang-pejuang negara dan menghina Jalur Gemilang.
Manoharan a/l Sialan... gua nak cakap dengan lu, kalau lu tinggal India sana... Lu mau meniaga kacang butir dengan kayuh itu basikal pun belum tentu dapat...


Xpress Minda
Aku yakinlah mesti ada sesetengah balaci Pas dan PKR yg jenis akal suku inci yg akan sokong tindakan kurang ajar Manoharan yg mahu pakatan haram PR menukarkan bendera Malaysia jika depa dapat tawan Malaysia.Kalau komunis latnatullah pun boleh di angkat jadi hero, setakat nak tukar bendera Malaysia dgn alasan hampir sama dgn bendera Amerika, mesti punya ada celaka dikalangan balaci & juak Pas serta PKR yg sokong cadangan ni. Mesti punya.
Klik Sini

Selamatkan Rakyat Selangor

PANAS !! Memang kurang betul sekali bila baca pemimpin DAP ini punya kenyataan ketika seluruh rakyat Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia ke 54 & Hari Malaysia hari ini .
Di sebalik semangat seluruh rakyat tidak kira kaum Melayu , Cina , India, Kadazan , Iban dan lain-lain mengibarkan Jalur Gemilang bagi menunjukkan semangat patriotik hari ini , bekas tahanan ISA Manoharan Keling Paria ini mengedarkan bendera roket DAP di kawasan DUN beliau .
Paling kurang ajar & biadap sekali mengatakan bendera Jalur Gemilang sekarang ini adalah nampak BN dan jika Pakatan memerintah akan ditukarkan terus bendera baru !!

Mungkinkah Mano bercadang menggunakan bendera ini?

Bendera PKMM
atau ini?

Bendera Sang Saka Malaya

Jangan yang ini sudah!


Apapun, Keris tetap berasa bangga mengibarkan bendera yang ini!!


Dirgahayu Malaysia Tanahairku!!



Patiently wait what will happen..

1 DAY TO GO : 919

Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Jangan ngada-ngada nak ubah..bendera parti sendiri pun tak lawa ada hati nak tukar bendera Malaysia..ptuih! 

2 ulasan:

  1. Dear tuan, saya mengaitkan laman web anda.Saya berharap

    anda tidak keberatan untuk menghubungkan saya kembali.
    ini laman web sayahttp://mal

    aysiannewstoday.blogspot.com/


    Malysiannewstoday: Terima kasih..

    ReplyDelete
  2. Bandingkan bendera:

    Indonesia
    Singapura
    UMNO
    PAS
    .
    .
    latar belaknag yg sama...

    bandingkan bendera :
    USA
    Mlaysia

    samakan....

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk