18/01/2018

Muhyiddin Sedia Jadi Kuli Walaupun Memang Presiden Tuli?



1. “Saya sedia jadi kuli”. Itu yang Muhyiddin kata dalam satu majlis ceramah. Sebenarnya dia sudah pun menjadi kuli. Ibarat orang yang makan cili, maka dialah yang terasa pedasnya. Dan memang akan terus dikulikan oleh Tun M dan yang lain lain.

2. Orang lain pun nampak begitu. Sebagai Presiden parti, namanya terpinggir. Jangankan PM sementara, Timbalan Perdana Menteri sementara pun tidak tersenarai. Semasa dalam UMNO dia dijanjikan jawatan PM kalau Konspirasi mereka berjaya. Konspirasi itu meyakinkan kerana kononnya kertas pertuduhan telah siap sedia.

3. Di Milan Italy, Muhyiddin menunggu tindakan selanjutnya. Semua ternanti nanti sidang media beliau. Tetapi Muhyiddin tidak berani mengistiharkan supaya Najib meletak jawatan atau membuat peralihan kuasa seperti yang beliau lakukan terhadap Pak Lah.

4. Disitulah konspirasi dalaman mereka mula  runtuh. Balik Malaysia, Muhyiddin menjadi defensif dan terpaksa keluar parti kerana mengikut skrip Tun M. Dan kini Muhyiddin seperti dicucuk hidung. Ikut sahaja kemahuan Tun M. Sebab itu bila dia kata dia kuli, ia mesti datang dari hatinya sendiri yang terasa sudah dikulikan.

5. Kini Muhyiddin tersepit. Semua Kajian termasuk oleh Merdeka Centre melaporkan dia akan kalah di Pagoh. Perlukah dia mencari tempat selamat di luar Pagoh? Sebagai anak jantan dia perlu kekal bertanding di Pagoh. 

6. Apa yang berlaku kepada Muhyiddin sebagai Presiden PPBM adalah gambaran sebenar bahawa Tun M berkeupayaan untuk kembali menjadi diktator. Ia adalah bebanan baru kepada Pakatan Harapan.

Mohd Puad Zarkashi

K7L : Presiden yang tak ada suara.. kan kelakar...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk