30/01/2018

Bapak Minta Campur Tangan Asing - Anak Malu Mengaku Orang Malaysia!



Terdesak sungguh pemimpin Pakatan Harapan (PH) untuk menang pilihan raya umum (PRU) ke-14 hingga ke tahap sanggup meminta campur tangan asing dalam urusan negara. Tindakan Mahathir yang bertemu dengan duta-duta besar Kesatuan Eropah (EU) menunjukkan sikap “desperate” Mahathir hingga sanggup bersekongkol dengan pihak asing untuk merampas kuasa di Putrajaya.

Kononnya untuk membela rakyat tetapi hakikat sebenarnya tindakan pengerusi PH, Mahathir yang bertemu dengan duta duta besar EU itu sebenarnya menunjukkan beliau mengamalkan politik terdesak, hingga sanggup meminta campur tangan asing semata-mata mahu EU memberikan tekanan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kononnya untuk melaksanakan sistem pilihan raya yang bersih .

Bukankah sistem itu dilaksanakan sejak Mahathir menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun lalu? Hanya selepas melepaskan memasuki kem pembangkang, Mahathir jadi lupa diri dan mengutuk sistem yang pernah digunakan semasa pemerintahannya dulu. Sistem yang sama menjadikannya PM selama 22 tahun.

Bukan EU sahaja yang menjadi sasaran PH, malah sebelum ini pembangkang telah menggunakan media asing untuk memburukkan negara. Wall Street Jurnal (WSJ) dan Sarawak Report merupakan antara medium yang menjadi lidah mereka.

Malangnya usaha-usaha yang dilakukan untuk memberikan tekanan kepada Perdana Menteri tidak berhasil dan kini PH cuba menggunakan EU pula untuk memalukan Najib. Dulu mereka memburukkan nama negara dengan menjadikan 1MDB dan derma RM2.6 bilion sebagai bahan kempen.

Namun apabila ia gagal, mereka kini terpaksa pula mengundang campur tangan asing dari Eropah pula.

Rakyat sepatutnya melihat bahawa pertemuan Mahathir dan pemimpih PH lain dengan duta asing pada 25 Januari lalu, merupakan bukti bahawa PH hipokrit kononnya berjuang untuk menyelamat Malaysia sebaliknya ia lebih kepada usaha untuk menyelamatkan tengkuk sendiri sahaja.


Dan disaat Mahathir dengan bangganya bertemu dengan duta asing, anaknya pula, Mukhriz Mahathir, dihimpit dengan kontroversi kerana malu mengaku sebagai rakyat Malaysia sebaliknya tidak malu pula mengaku sebagai rakyat Brunei.

Meskipun Mukhriz menafikan beliau ada mengeluarkan kenyataan berkenaan ketika berucap pada satu ceramah di Baling, baru-baru ini, namun video yang dirakamkan menjadi bukti Mukhriz bersikap tidak patriotik kepada negara.

Mungkin Mukhriz malu untuk mengaku rakyat Malaysia disebabkan bapanya sendiri yang sudah berusia 93 tahun dicalonkan semula sebagai Perdana Menteri Pakatan Harapan. Rekod dunia baru akan tercipta jika Mahathir jadi PM semula.

Mungkin Mukhriz malu kerana bapanya sendiri yang sepatutnya berehat di rumah dan bermain dengan cucu-cucu, kini terpaksa ke sana sini semata-mata untuk menjayakan kempen menjatuhkan Najib.

Malu kerana emak yang sudah tua pun diheret untuk berdemonstrasi di depan Sogo. Kemudian bila disoal siasat oleh polis, cakap yang bukan bukan pula. Padahal tiada sesiapa pun yang tidak terlepas dari undang undang negara.

Memang betullah kata Perdana Menteri semalam, jika malu dengan negara sendiri, maka tidak perlu tinggal di Malaysia.

“Jangan sampai tak bangga jadi rakyat Malaysia. Kalau tak bangga pi lah orang Kedah kata, pi jauh-jauhlah, tak payah (tinggal) di sini. Dia dah kaya, keluarga dah kaya, abang yang ada kereta mewah 23 buah (dan) tersenarai antara orang yang terkaya di Malaysia. Apa lagi dapat kontrak daripada Petronas berbilion-bilion.

“Apa lagi tuan-tuan? Nak marah apa lagi kepada Malaysia? Malaysia ini tempat rezeki kita sebenarnya. Tempat kita lahir, tempat kita dapat rezeki dan Insya-Allah tempat kita disemadikan bila sampai masanya. Inilah Malaysia yang kita bina melalui semangat patriotik,” kata Najib ketika berucap pada majlis pertemuan bersama penjawat awam persekutuan dan negeri di perkarangan Wisma Persekutuan, Kota Bharu semalam.

Jadi renung-renungkanlah. Seseorang yang berasa malu dengan negara sendiri dan seseorang yang tidak malu untuk meminta campur tangan asing, maka layakkah mereka memerintah negara? Apa yang akan berlaku kepada Malaysia kelak?

Lihatlah pula siapa sebenarnya yang menjulang dan mempertahankan hak serta martabat dan kedaulatan negara jika bukan Perdana Menteri dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

“Geng geng Kerala” ini elok lah pergi beli sebuah pulau mana mana, jadilah Perdana Menteri di pulau itu. Duduklah di pulau itu, hendak buat demonstrasi hari hari pun tidak mengapa. Bawaklah Ambiga sekali ke sana

K7L : Lepas ini tak mengaku Kerala pulak?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk