09/04/2015

Lebuhraya Pan Borneo - Kenapa Pembangkang Tak Suka?


 

Lebuhraya Pan Borneo ialah laluan utama, tidak ada jalan alternatif, ini perlu diperjelaskan kenapa tol tidak dikenakan di sini. Di Semenanjung, laluan utama ialah lebuh raya utara selatan yang ada juga jalan alternatif

Projek Lebuhraya Pan Borneo akan melibatkan pembinaan dan penambahbaikan jalan raya sepanjang 1,663km dari Sarawak ke Sabah iaitu 936km jalan di Sarawak dan 727km untuk Sabah.

Bagi Sarawak, skop pelaksanaan projek kali ini ialah pembinaan jalan 919km untuk pembangunan jalan satu lorong dari Tanjung Datu ke Sematan dan pembinaan jalan dua lorong dari Sematan ke Merapok.

Pembinaan secara rasmi bermula di Sarawak dengan fasa pertama bermula untuk jalan sepanjang 43km dari Nyabau ke Bakun yang dijangka siap penghujung 2017 diikuti jalan Tanjung Datu-Sematan-Miri-Limbang-Lawas dengan tempoh semua projek siap dijangka dalam masa lapan tahun iaitu pertengahan 2023.


Kenapa pembangkang tak suka? Sebab benda ini mengungtungkan rakyat. Kena ingat, pembangkang akan cari kesalahan dan akan kondem kebaikan kerajaan. Sebab mereka takut tak dapat raih undi sebab kerajaan sedia-ada dah beri macam-macam, erti kata lain tak perlu nak tukar.

Apapun tahniah kepada orang-orang Sabah-Sarawak yang akan ada lebuhraya yang baru. Semoga dapat memudahkan perjalanan di sana serta meningkatkan mutu pelancongan. 

K7L : Benda baik je kondem..bosan I...

4 ulasan:

  1. Lambat sedikit asalkan dibina akhirnya.PR meroyan sbb tiada isu lagi.

    ReplyDelete
  2. Sepatutnya meroyan membantu kerajaan tetapi ini MEROYAN GILA BABI

    ReplyDelete
  3. Betul tu gabenor jOhor..
    Patut bangkang untuk bantu dan perbaiki..
    Ini bangkang sebab kerajaan buat benda baik..
    Konsepnya 'uish.. Ni bahaya ni, satgi kerajaan nmpk baguih habih la kita org tak sokong nk pi putrajaya dan kalu tak pi putrajaya.. nak batal kes liwat nuar pun tak boleh'

    ReplyDelete
  4. Org bodoh je suka umno

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk