02/09/2014

Pecah Muka Petugas Media Ditumbuk Keluarga Mangsa #MH17 - Biar Betul?



Ini kejadian yang tidak mahu kita lihat, tapi jadi di Pusat Peringatan Nirvana di Sungai Besi pagi Selasa.

Apabila petugas media, jurugambar New Straits Times, Aizuddin Saad ditumbuk oleh salah seorang waris keluarga mangsa nahas pesawat MH17.

Kejadian dikatakan berlaku sejurus selepas jasad Paul Goes, Subashni J.Retnam dan Kaelamayajay Goes (21 bulan) tiba di Pusat Peringatan Nirvana di Sungai Besi.

Beliau cedera di muka dan kemeranya pecah, ini kejadian pertama petugas media dipukul ketika menjalankan tugas berkaitan memperingati mangsa MH17.-2/9/2014 

Sumber : Agenda Daily


Pada pendapat Keris, jurugambar itu hanya menjalankan tugas. Sekiranya keluarga mangsa tidak membenarkan sebarang gambar diambil. Ada banyak cara lain untuk menegur jurugambar tersebut.

Emosi memang tidak menguntungkan diri. Sampai pecah muka, ingat kebal ke kalau kena saman? Jangan besok bila kena saman ada main sentimen keluarga mangsa. Bukan sahaja rakyat Malaysia yang merasai kesedihan diatas insiden MH17, tapi itu bukan 'lesen' untuk mana-mana pihak bertindak sesuka hati.

K7L : Kita tak kebal bang..

20 ulasan:

  1. ITU LE DIA PERANGAI SANG PARIA YANG TAK SEDAR DIRI YANG BERADA DI BUMI MALAYSIA NIE.......

    ReplyDelete
  2. Personal assault........mesti kasi saman PUNYA !!!!

    ReplyDelete
  3. benda macam ni tak kan berlaku dalam keluarga melayu. saman saja si haram jadah tu.

    ReplyDelete
  4. Harapan saya bahawa jurugambar tu buat laporan polis dan sumbat HINDU PARIA tu dalam penjara!

    ReplyDelete
  5. Dia ni salah orang pendatang yang dah lupa diri nak menunjukkan kuasa. Itu baru seorang, yang kita diberitahu sekarang ini di Malaysia sudah ada lebih 8 juta pekerja asing. Bayangkan sahaja apa akan terjadi pada negara ini tidak lama lagi....INI SEMUA SALAH SIAPA???

    ReplyDelete
  6. Inilah satu contoh orang yang tak tahu menghargai jasa baik orang lain .Kalau mau exclusive pergi carilah mayat sendiri bawa balik sendiri tanam atau bakar belakang rumah , siapa pun tak tahu ,kerajaan kasi penghormatan pada yang telah menjadi mangsa tapi masih tidak di hargai dan balasannya jadi hero tamil malukan keluarga si mati.
    sepatutnya yang pukul tu berada didalam keranda . Saman jangan tak saman .

    ReplyDelete
  7. Samann? Ke ke ke dgn seme nak kejar populariti ni sure gugur kes . yg kena tu pun Melayu. Melayu is always wrong meh.

    ReplyDelete
  8. Paria memang suka gaduh aje. Sebab tu golongan mereka banyak terlibat dalam gengsterisma.

    ReplyDelete
  9. I rasa agama ISLAM tak pernah seru umatnya kutuk agama lain paria...mana u orang tahu apa yang reporter itu buat sampai kena pukul.dalam berpuluh reporter yang hadir, kenapa dia yang kena pukul? jangan asyik kutuk orang paria, kaum sendiri berzina dan lupa ajaran ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang paria punya kerja

      Delete
    2. India kat malaysia ni semuanya paria lah..

      Delete
  10. INDIA dan Cina bukan menumpang lagi di Malaysia. Sila pergi periksa akta kemerdekaan. British beri Merdeka hanya bila 3 kaum in bersatu... tengoklah kaum mana yang lebih maju di Negara ini..bukan india sahaja tau bergaduh..melayu lagi suka gaduh, berzina, rogol anak sendiri srta buang bayi di longkang..kau orang lag paria..otak macam tahi lembu je

    ReplyDelete
  11. jadi,agama lain seru umatnya pukul org sesuka hati ke?jgn jd otak longkang bila dah jd dpn mata.zina amat kompleks utk dibicarakan dlm agama.you punya bahasa pun i dah tau species jenis mcm mana.

    ReplyDelete
  12. anon diatas,jgn nak tegakkan benang basah.dasar samseng mmg begitu.org lain pulak yg nak disalahkan.report polis pun dah dibuat.kau terimalah akibatnye.

    ReplyDelete
  13. Kehkehkeh...anon 17.24 & 17.38 dh meroyan..apsal terasa ke.? meroyan cam gila babi...ko PARIA ke anon.??!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena batang idung siparia ni

      Delete
  14. SAMSENG PARIA KANGKANG BABIkah yg. pukul wartawan ISLAM/Melayu kita ni?! PDRM; tolong TANGKAP segera si PARIA RASIS ni, yg.aku syaki puak SAMSENG DAPBANGKAI!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  15. OI anon 17.38, lu punya ekoq ni si-PENDATANG/PENCEROBOH PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?! lu ingat kami harus sembah PENJAJAH British-ZIONIS yg. paksa BUMIPUTERA Islam/Melayu buat perjanjian PENIPU?! BABI lu !

    Berapa manyak JUBOQ BABI lu SODOM aaah?

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

    ReplyDelete
  16. Kepada pondan pondan internet yang reply sebagai racist tu, ini tidak kena mengena dengan bangsa lah bodoh. Kenapa jadi racist terus bila bangsa lain pukul melayu? Kalau emak kau mati dalam flight tu dan kalau malaysia biar dan diam jer, ko akan cool? Tak kan? Bangang. Pakai lah otak sikit sebelum reply. Kerana inilah melayu yang baik pun dapat nama buruk kerana terlalu racist dan pikir pasal bangsa sendiri dan panggil kesemua bangsa lain sebagai pendatang. Stop being racist. Bodoh, kita semua pun lahir sini jugak seperti kamu. Jangan jadi racist.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk