15/10/2011

Nik Aziz Bisu Selepas Dijinakkan Oleh DAP?


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t

 

Isu hudud yang pada mulanya cukup hebat dihujahkan oleh Nik Aziz tetapi kini diam pula. Keris menjadi hairan kerana dia kononnya bertegas mahu laksanakan tapi setelah Anwar dan Puak Pakatanis bersidang, dia terus mendiamkan diri. Sudahlah beliau tiada ketika perkara hudud ini dibincangkan. Pok Nik dah tak laku dalam PAS? Atau PAS gadai prinsip untuk jaga hati DAP dan PKR?

Memetik kata-kata YAB Timbalan Perdana Menteri pada Mei lalu.

Umno tidak akan menggadai prinsip perjuangannya walaupun berhadapan dengan suasana politik yang getir dan mencabar, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Presiden Umno itu berkata berlainan dengan PKR dan PAS, Umno tidak akan menggadai prinsip politiknya semata-mata untuk meraih sokongan politik yang sementara.

"Umno sentiasa istiqamah dalam mempertahankan kesucian Islam dan membela bangsa Melayu kerana itulah prinsip asas perjuangan Umno. PAS sebaliknya boleh mengenepikan sementara prinsip perjuangan semata-mata untuk meraih sokongan politik," katanya.

Muhyiddin yang juga Ketua Umno Bahagian Pagoh berkata demikian ketika merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Pagoh di Kompleks Sri Pekembar di Muar, hari ini.

Timbalan Perdana Menteri berkata lebih lama PAS berada di dalam Pakatan Rakyat, lebih banyak prinsip perjuangan parti itu akan terhakis dan tergadai.

--Bernama

Jelas PAS hanya memperalatkan agama dan hukum Islam demi meraih undi dan hanya untuk politik. Jika benar mereka menegakkan syiar Islam di dalam perjuangan mereka. Dah lama mereka keluar dari Pakatan Rebah!
Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Satu je nak cakap..Tolak PAS!

1 ulasan:

  1. Bila dah makan sekali ngan DAPig lahanat tu... tak tau laaa... tak kan atas meja depa tu takder kerbau pendek kot.... macam ni punya orang pun ada kaaa... hamsap luuuu...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk