25/09/2017

Sindrom Tak Tahu Mahathir Bukan Benda Baru! #MadeyTakTahu



Tun Mahathir berkata dia "tidak tahu" mengenai kerugian RM32.5 billion urusniaga mata wang Bank Negara ketika dia memerintah. Persoalannya apakah benar dia tidak tahu langsung atau ianya sekadar alasan dan "exit strategy" untuk tutup kes.
Ini bukan kali pertama Tun Mahathir gunakan strategi “tidak tahu” ini. Kita ambil isu kapal selam Scorpene, Mahathir menyatakan beliau tidak tahu menahu tentang pembelian kapal tersebut, padahal proses pembelian dilakukan ketika dia menjawat jawatan Perdana Menteri.

Dalam buku bertajuk "Surat Terpilih Dr Mahathir Kepada Pemimpin Dunia", mukasurat 218, menyatakan pada tahun 1998, Perdana Menteri, Perancis dan Mahathir bertukar-tukar empat pucuk surat. 

Dalam kandungan surat itu menyatakan bahawa Malaysian Airlines (MAS) akan mendapat lebih hak mendarat di Paris, dan Malaysia akan mendapatkan dua kapal selam buatan Perancis iaitu jenis Scorpene yang akan dihantar pada 2009. 

Perjanjian ini dibuat pada zaman Mahathir. Maka amat tidak munasbah Mahathir berkata tidak tahu seperti apa yang ditulis dalam Free Malaysia Today pada 2 Ogos 2017. 

Masa laporan 1MDB boleh pula tahu semua benda. Amat pelik dan mustahil bagi seorang PMyang berkuasa selama 22 tahun untuk tidak tahu. Ini amat pelik. Apakah kerana Tun Mahathir sekarang berada bersama sama pihak pembangkang, maka semua benda dia cakap tidak tahu. 

Tidak tahu lagi bahawa Anwar Ibrahim seorang peliwat dan tidak tahu lagi Kit Siang adalah bapa segala rasis. Sampai begitu sekali Tun Mahathir tergamak buat semata mata untuk dapatkan kuasa?




K7L : Jenis salah sendiri tak tahu.. salah orang je nampak..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk