20/09/2017

Festival Arak Di Selangor - Apa Kata PAN?



Pihak DBKL telah menyatakan pendirian mereka untuk membatalkan festival arak sehinggakan ada Ahli Parlimen daripada PKR dan DAP mengamuk mempertahankan kehendak mereka yang masih mahu meneruskan festival tersebut dibuat.

Sebenarnya, isu ini tidak pernah timbul dahulu pun. Dek kerana PKR dan DAP inilah hari ini mereka berani untuk menyuarakan kesongsangan mereka secara terbuka. Ada sesetengah pihak yang kata buat sahajalah, siapa yang nak pergi minum arak biarkan. Dosa mereka tanggung.

Orang begini sebenarnya adalah orang yang tidak memahami tauhid dan Islam itu sendiri. Pemikiran sebegini yang perlu kita tolak. Sehingga hari ini Keris masih menunggu apa kata PAN seperti YB Hasnul Adun Morib yang merupakan ADUN Selangor. 

Apakah pendirian Amanah dalam hal ini? PAS sudah menyatakan pendirian mereka untuk tidak menyokong festival tersebut. Kini Azmin perlu membuat keputusan samada ikut kata PAS atau tunduk kepada kehendak DAP.

Sama juga seperti PAN, apakah mereka yang merupakan parti serpihan PAS hanya ingin terus membisu dan menikus dalam soal agama Islam. Ataupun sememangnya PAN sendiri menyokong tetapi tidak bercakap secara terbuka kerana bimbang undi Melayu kepada mereka?

K7L : PAN kena telus..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk