29/09/2017

#BantahOctoberFest - Menang Selangor Tutup Arak Tapi Lulus Pesta Arak?



DBKL telah menerima permohonan daripada pihak penganjur pada 28 Ogos lalu bagi penganjuran Octoberfest atau ‘Better Beer Festival 2017’. Permohonan yang telah dibuat oleh pihak penganjur telah ditolak oleh DBKL selepas rancangan penganjuran itu merupakan kali ketiga ia diadakan atas faktor keselamatan.

Terdahulu ‘Better Beer Festival’ diadakan pada tahun 2012 dan penganjuran kali keduanya pada tahun lalu dan pada tahun ini ia telah mendapat bantahan daripada orang ramai yang menyifatkan pesta arak itu akan mengundang kemarahan umat Islam.

Di dalam pesta memabukkan ini terdapat 250 jenis arak yang ditawarkan dari seluruh dunia dengan ribuan pengunjung yang bakal menghadirinnya. Ini menunjukkan pesta ini bakal mengundang malapetaka yang besar kerana seperti yang kita tahu arak itu boleh mengakibatkan manusia hilang arah dan pedoman diri.

Pesta ini sengaja dipolitikkan apabila pihak DAP mengatakan pesta ini merupakan adat dan budaya masyarakat Cina dan ini sekaligus telah mencemarkan reputasi masyarakat Cina sebagai kaki mabuk;

Sekarang juga kita masih menunggu Azmin Ali untuk menyaman Utusan yang telah diberi amaran oleh Pejabat SUK Selangor berkenaan Muka Hadapan yang menyatakan lulus pesta arak.

Hari ini Ini program arak di Klang diluluskan. YDP Majlis Perbandaran Klang siap buat kenyataan media lagi mengenai kelulusan program arak di Klang ini. Jadi sekarang apa cerita?

PPBM nak pusing kenyataan kot mana bab arak ni? Semua nak keluar kenyataan macam takut dengan DAP.

K7L : Bila cerita Kilang Arak depa pusing kata BN yang bina... kata ada kuasa.. robohlah!...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk