16/06/2016

Kaum Cina Sekinchan Menolak Ng Suee Lim Dan PAN! #UndilahBudimaN


 

Sangat menggemparkan apabila selama ini orang di Sekinchan telah dilabel terlalu sinonim dengan DAP. Menjadikan sebelum ini DAP menang di kerusi tersebut yang mana mempunyai pecahan pengundi 42 % Melayu, 56 % Cina dan 2% India.

Hari ini, sokongan kaum cina jelas telah menolak kepimpinn DAP serta calon Melayu upahan mereka melali Parti Amanah Negara. Sekaligus suasana politik di Sg Besar talh berubah terutama di Sekinchan yang merupakan kawasan DUN di dalam Parlimen Sg Besar.

Penolakan ini lebih jelas kelihatan apabila 'gelonmbang biru' yang sekian lama tidak wujud di Sekinchan tampak jelas. Malahan beberapa kumpulan yang selama ini menyokong DAP telah menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Barisan Nasional.

Kini DAP telah berada dalam keadaan yang sangat bahaya apabila angin perubahan dilihat bertiup kencang di Sekinchan. Apakah pertaruhan DAP terhadap PAN akan berubah selepas PRK kelak?

K7L : Salam Dua Jari.. Undi BudimaN..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk