14/10/2014

Sudah Tiba Masa @NajibRazak Pecahkan Semula Kementerian Pendidikan?


 

PT3 sudah pun bermula. Tiba-tiba Keris teringat kisah ujian UPSR yang bocor. Jika berlaku kebocoran untuk PT3, mungkin ada yang perlu ditukar. Bayangkan ada 2 Menteri, 2 Timbalan Menteri tetapi boleh berlaku perkara sedemikian.

Ada yang kata dah boleh tukar menteri yang ada. Tetapi pada Keris bukan tukar tetapi pecahkan kementerian sama macam sebelum ini. Sebab 'Dua Imam satu Masjid' memang tak jadi apa. 

Kalau nakhoda kapal ada dua boleh karam kapal, inikan pula kementerian. Cadangan untuk 'pecah semula' memang harus diambil berat oleh pihak JPM. Rakyat sedang melihat. Kami sampai bila pun akan sokong Barisan Nasional tapi bukan semua tegar macam kami.

K7L : Fokus lebih sikit..jangan asyik 'MCA' je..

3 ulasan:

  1. sebenarnya tak paham juga kenapa digabungkan jadi 1 kementerian..tapi ada 2 Menteri..ada 2 Timbalan Menteri..ada 2 KSU..ada 2 serba-serbi..kalau gitu baik jer lah dijadikan kementerian berasingan dengan menteri,,timb menteri dsb masing2...

    ReplyDelete
  2. Kementerian Pendidikan dengan Kementerian Belia dan Sukan elok dipecahkan.

    ReplyDelete
  3. Belia dan Sukan jgn ada Kementerian,letak je di bwh JPM dan di kawal oleh seorg Ketua Pengarah Belia dan Ketua Pengarah Sukan.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk