23/03/2016

Kebenaran Di Sebalik Insiden Kit Siang Dihalau Di Jerantut Oleh Ahli DAP?






Penyokong DAP membaling telur busuk kepada penasihat DAP, Lim Kit Siang, lapor Tan Khai Beng.“Lim Kit Siang kena buang telur busuk di Jerantut, Pahang..,”lapornya dalam Facebook hari ini.

Kes penyokong DAP membaling telur kepada Kit Siang itu turut disahkan oleh Pengerusi DAP Pahang Leong Ngah Ngah.

Menurutnya kejadian itu berlaku sesi ceramah kedai kopi di Jerantut semalam apabila beberapa penyokong DAP membaling telur kepada Kit Siang dan dirinya sendiri. 
“Kit Siang duduk di belakang saya. Mereka kemudian serbu masuk dan bersorak pada kamu berdua. Mereka jadi agresif jadi saya bangun.

“Mereka baling telur pada saya, tapi ceramah kami tetap berlangung selepas itu.
“Saya mengenali salah seorang daripada mereka sebagai ahli DAP,”katanya kepada Malaysiakini.

Menurut Sinar Harian, kejadian membaling telur itu dilakukan oleh penyokong bekas Naib Pengerusi DAP Pahang Koh Boon Heng yang tidak berpuas hati ketua mereka (Koh) tidak dipilih DAP bertanding di DUN Damak.

“Kami kecewa kerana DAP pilih untuk letakkan calon lain sedangkan Cikgu Koh (Boon Heng) telah lama memberikan khidmat kepada masyarakat Dun Damak
.

“Cikgu Koh mula beri khidmat pada 2009 sehingga PRU 13 namun sebaliknya mereka meletakkan calon yang tidak melakukan sebarang usaha,”kata Setiausaha Parlimen DAP Jerantut, Hussein Chou Abdullah.

Kumpulan penyokong Koh itu marah apabila DAP melepas kerusi DUN Damak ditandingi PKR pada Pilihan Raya Umum ke-13 menyebabkan Koh bertanding sebagai calon bebas.

“Kesan dari perpecahan itu, MCA memenangi kerusi hanya dengan 64 undi sedangkan jika mereka mencalonkan Cikgu Koh, kita pasti dapat menang kerusi DUN Damak ketika itu,” katanya.

Tambahnya lagi, susulan daripada itu, pihaknya berhasrat untuk membubarkan tiga cawangan DAP daerah ini iaitu cawangan Taman Sri Tahan, Taman Intan dan Bandar Inderapura di mana satu pemilihan baharu akan dibuat untuk ketiga-tiga cawangan terbabit.



Akibat Kroni akhirnya Kit Siang dihalau. 

K7L : Padan muka..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk