25/11/2015

JKKK PAS Letak Jawatan - Guan Eng Rasa Malu Dan Tidak Berkuasa?



Nampaknya 'Tokong' DAP yang begitu angkuh selama ini mula menyesal dengan perbuatannya. DAP yang telah merasakan PAS dan PKR tidak diperlukan lagi dalam caturnya mula mengorak langkah membuat pembersihan.

Mengikut sumber arahan pemberhentian itu membabitkan kesemua 1,083 ahli JKKK Pas di seluruh negeri terma­suk di kawasan kuota PKR dan DAP.

“Pas akan mengeluarkan surat arahan menamatkan perkhidmatan kepada ahli JKKK terbabit termasuk ahli JKKK Pas yang berkhidmat dengan kuota PKR dan DAP dalam tempoh terdekat.

“Selama ini Pas bertolak ansur dengan kerajaan negeri dan kita sudah bersabar serta tidak akan memberi muka lagi kepada kerajaan negeri,” katanya dalam sidang akhbar di Markas Pas Pongsu Seribu dekat sini hari ini.

Sebelum ini, kerajaan negeri pimpinan DAP memecat 300 ahli JKKK daripada Pas.

Fauzi berkata, walaupun menamatkan ahli JKKK terbabit, Pas akan terus memberikan perkhidmatan kepada rakyat di peringkat akar umbi melalui cawangan-cawangan parti.

“Kita telah hilang kepercayaan kepada kerajaan negeri kerana menuduh Pas sabotaj sebaliknya Pas membawa aduan-aduan rakyat dan mengemukakan memorandum kepada kerajaan negeri,” katanya.

Menurut beliau, tindakan kerajaan negeri memecat 300 ahli JKKK Pas itu juga dipertikaikan kerana banyak ahli JKKK Pas tidak me­nerima surat pemecatan seperti yang didakwa oleh kerajaan negeri.

“Ahli JKKK yang tidak dipecat itu didakwa menyokong pakatan harapan, sedangkan ahli JKKK terbabit mahu meletak jawatan dan tidak mahu bersekongkol dengan pakatan harapan.

“Pas juga tidak membenarkan kerajaan negeri mengambil ahli Pas untuk mengganggotai ahli JKKK dengan kuota PKR dan DAP,” ujarnya.

Ditanya mengenai kedudukan Ahli Dewan Undangan negeri (ADUN) Permatang Pasir, Datuk Mohd. Salleh Man yang didakwa menyokong kerajaan negeri, Fauzi berkata, Pas negeri menyerahkan kedudukan Salleh kepada Pas pusat.

Beliau berkata, pihaknya sudah menghubungi Salleh untuk bertemu namun beliau meminta menunggu tarikh daripadanya kerana sibuk dengan Dewan Undangan negeri (DUN).

“Kita memperingatkan Salleh supaya mengikut arahan parti dan kandungan baiah semasa dilafazkan ketika beliau bertanding dalam pilihan raya.

“Saya masih beri peluang kepada Salleh kerana perhubungan Pas negeri akan berjumpa dan menasihati beliau spaya mengikut etika dalam parti,” ujarnya.

Nah! Nak sangat pecat konon nak lihat PAS merayu. PAS lagi bijak terus letak jawatan. Ramai-ramai letaka jawatan itu satu penghinaan kepada DAP sebenarnya.

K7L : Biawak Penang menggelupur..

3 ulasan:

  1. longgok duit depan mata, buat u turn la lepas ni....bukan boleh caya sgt lebai lebai sangkut PAS nih.....DAPigs memang banyak duit.....

    ReplyDelete
  2. Kikiki...iman orang PAS nih mcm gampang....klu masyukk sokong mcm di Selangorg...klu Penang dah tak masyukk berani bertindak...dulu ngara orang kafirsembahgyang 2 imam laki bini cerai berai...dll....rupa rupanya orang PAS ni ego lebih tebal dari iman.....hukum isle baiaah buat macam gampang ajer bila dah krna kat batang idung sendiri....puiiiii

    ReplyDelete
  3. Kenalkan nama saya Pak ,Beny Sutomo betul-betul mengakui bahwa ramalan AKI SAIF bener-bener top dan di jamin “JITU” 100% tembus adapun ramalan ini di dapat melalui “RITUAL KHUSUS” jadi anda jangan ragu-ragu lagi untuk mengikuti ritual AKI SAIF karena nomor ritual AKI SAIF meman selalu tepat dan terbukti, jika anda mau bukti bukan rekayasa silahkan HUBUNGI/SMS di ((( 081355048468))) dan cukup bergabung dengan AKI SAIF untuk menyelesaikan syaratnya anda sudah bisa mendapatkan angka 2D 3D 4D yang bisa merubah nasib anda sekeluarga karna saya sudah membuktikanya 3X putaran bener-bener langsung tembus dan kini sekarang giliran anda Semua untuk membuktikan Trima Kasih.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk