27/11/2015

Azmin Nafi Terlibat Dengan Masalah Adun Pulau Pinang - Guan Eng Terdiam?



Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali menolak dakwaan bahawa ada pemimpin pusat parti itu mengetahui lebih awal hasrat lima Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)nya untuk berkecuali dalam usul penambakan laut pada persidangan DUN Pulau Pinang.

Menurutnya, keputusan lima ADUN itu dibuat sendiri demi kepentingan rakyat dan tidak dipengaruhi unsur lain.

"Kita kena percaya kematangan ADUN kita di mana mereka mengambil pendirian untuk memastikan kepentingan rakyat dipertahankan.

"Ini bukan soal peribadi atau perbezaan politik, tetapi ADUN dalam Pakatan Harapan Baru sentiasa meletakkan kepentingan rakyat itu dalam perbahasan dan perbincangan mereka," jelasnya ketika ditemui dalam sidang media selepas merasmikan Ekspo Antarabangsa Selangor (SIE) 2015 di Pusat Konvensyen dan Pameran Mines (MIECC).

"Seperti yang diumumkan semalam (Rabu), pemimpin tertinggi di peringkat pusat menerima penjelasan kelima-lima ADUN dan bagi kita isu itu telah selesai," tegasnya.

Pada Rabu, Pengerusi Biro Penyelaras Anggota Parlimen dan ADUN PKR, Datuk Johari Abdul berkata, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mendesak ADUN Bukit Tengah yang juga Ketua Whip PKR, Ong Chin Wen mendedahkan identiti pemimpin pusat yang dimaklumkan berkenaan hasrat lima wakil rakyat mereka untuk berkecuali dalam usul yang dibangkitkan ADUN Barisan Nasional (BN) Pulau Betong, Muhammad Farid Saad.

Guan Eng menyifatkan tindakan tersebut seperti menikam kerajaan negeri dari belakang selain menganggap ia satu tindakan 'bersifat UMNO.'

Chin Wen bersama empat ADUN lain mengambil keputusan untuk tidak mengundi dalam usul yang meminta kerajaan negeri membuat pendengaran awam terhadap projek penambakan laut semasa sidang DUN Pulau Pinang pada Jumaat (20 November).

Mereka adalah Cheah Kah Peng (Kebun Bunga), Lee Khai Loon (Machang Bubuk), Dr T Jayabalan (Batu Uban) dan Dr Norlela Ariffin (Penanti).

Ia menyebabkan usul itu ditolak setelah gagal mendapat sokongan majoriti apabila hanya 10 yang menyokong - sembilan daripada BN dan seorang daripada DAP sementara 23 daripada Pakatan Harapan tidak menyokong. - Astro Awani

Nampaknya DAP dah mula kelam kabut. Tuduh situ tak jadi apa. Tuduh sini tak jadi apa. Lama-lama orang tengk DAP terlalu kerap berbohong. Yang paling kelakar tuduh kaitkan PKR dengan UMNO.

Deyyyyy Uncle Lim! U tak pergi sekolah ke? PKR dengan UMNO tidak mungkin akan bekerjsama. Sebab PKR memang pengkhianat dan pecahan daripada UMNO. Sama macam Amanah-PAS.

Sekarang ini DAP nak kata apa bila PKR Pulau Pinang yang berada dalam sidang DUN Pulau Pinang tidak menyokong projek tersebut? Apa kena mengena dengan UMNO? Siapa Cheah Kah Peng pun orang tak tahu. 

Rakyat masih nak beri muka pada DAP? Orang PKR di Pulau Pinang pun mereka lingkupkan, apatah lagi orang yang tidak ada kepentingan parti. Ingat mereka nak layan? 

K7L : DAP mula tunjuk bagus.. benamlah kau ke dalam terus...

1 ulasan:

  1. Kenalkan nama saya Pak ,Beny Sutomo betul-betul mengakui bahwa ramalan AKI SAIF bener-bener top dan di jamin “JITU” 100% tembus adapun ramalan ini di dapat melalui “RITUAL KHUSUS” jadi anda jangan ragu-ragu lagi untuk mengikuti ritual AKI SAIF karena nomor ritual AKI SAIF meman selalu tepat dan terbukti, jika anda mau bukti bukan rekayasa silahkan HUBUNGI/SMS di ((( 081355048468))) dan cukup bergabung dengan AKI SAIF untuk menyelesaikan syaratnya anda sudah bisa mendapatkan angka 2D 3D 4D yang bisa merubah nasib anda sekeluarga karna saya sudah membuktikanya 3X putaran bener-bener langsung tembus dan kini sekarang giliran anda Semua untuk membuktikan Trima Kasih.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk