11/11/2015

Azmin Didesak Pecat Exco PAS Segera Jika Tidak?


 

Nampaknya kisah desakan DAP supaya Azmin Ali memecat tiga individu PAS didalam barisan Exco Kerajaan Negeri Selangor masih belum berakhir. 

Semuanya bermula ketika YB Tony Pua memuji kecemerlangan Adun DAP Selangor pada Konvensyen DAP Selangor minggu lepas, ia sekali gus memberi maksud tersirat bahawa kerajaan Selangor bukan sahaja dipengaruhi oleh suara-suara DAP, malah Menteri Besar Selangor itu sendiri bertindak dan menurut arahan DAP dalam setiap dasar dan program kerajaan negeri.

Ini dapat dilihat apabila Tony Pua menyandarkan kecemerlangan Adun-adun DAP Selangor terhadap banyak cadangan dan kritikan DAP yang diterima oleh pentadbiran kerajaan negeri.

Dalam banyak-banyak perkara yang dicadangkan, dikritik dan didesak oleh DAP, desakan agar Exco-exco PAS dipecat dilihat masih belum dilaksanakan oleh Menteri Besar Mohamad Azmin Ali.

Mangsa-mangsa DAP sebelum ini termasuklah Bekas Exco Hal Ehwal Agama Islam, Dato' Dr. Hassan Ali, Jenice Lee (bekas ADUN Teratai), para penduduk kampung Padang Lumat, Tanjung Sepat, Sepang (isu ladang babi RM100 juta) dan lain-lain.

Beranikah Azmin menyanggah DAP dan Presiden PKR yang mahukan satu Pakatan Harapan TANPA PAS di Selangor? Kini Azmin dalam keadaan dilema?

K7L : Esok nak pergi jumpa orang PKR.. nak dengar cerita...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk