24/11/2015

Azmin Dalang Kemelut PKR-DAP?



Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali dituduh terlibat dalam kemelut antara PKR dan DAP di Pulau Pinang.

Bekas Ketua Cabang PKR Rembau, Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard mendakwa, Azmin bertindak menyerang DAP di Pulau Pinang bagi mempertahankan kerjasama antara PKR dengan Pas di Selangor.

Dia mendakwa, seorang wakil rakyat PKR Selangor telah mengadakan pertemuan dengan beberapa wakil rakyat PKR Pulau Pinang sebelum usul tambakan laut itu dibuat dalam persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) pada 20 November lalu.

“Jika ini benar ia keadaan lebih parah dari apa yang kita jangka….Maknanya Azmin bukan sahaja membuat celaru dalam parti tetapi juga peranan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menghancurkan Pakatan Rakyat (PR) kini dimainkan Azmin dalam Pakatan Harapan (PH),” katanya menerusi kenyataan.

Pada masa sama, Chegubard kecewa setelah Angkatan Muda Keadilan (AMK) lambat mengeluarkan kenyataan berhubung isu lima wakil rakyat PKR berkecuali terhadap usul tambakan laut.

Katanya, AMK Pulau Pinang sepatutnya mengeluarkan kenyataan dengan segera bagi memberi penjelasan kepada rakyat.

“Selaku anggota PKR saya merakamkan rasa kecewa apabila ini bukan sekali berlaku di mana kelihatan PKR agak lambat respon.

“Selepas apa belaku, PKR peringkat negeri sudah tampil dengan penjelasan kepada rakyat. Takkanlah perkara seperti ini juga memerlukan campur tangan peringkat pusat ?,” katanya.

Sebelum ini, DUN Pulau Pinang mengundi usul kontroversi dikemukakan Adun Muhammad Farid Saad (BN – Pulau Betong) mengenai isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar berhampiran muara Sungai Pinang.

Lima wakil rakyat PKR bersikap berkecuali iaitu Ong Chin Wen (PKR-Bukit Tengah), Dr Norlela Ariffin (PKR-Penanti), Lee Khai Loon (PKR-Machang Bubuk), Cheah Kah Peng (PKR-Kebun Bunga) dan Dr T.Jayabalan (PKR-Batu Uban).

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang tidak puas hati dengan tindakan itu melabelkan lima wakil rakyat PKR itu menyokong UMNO. - TMI

Nampaknya Chegubard ambil peluang dedahkan siapa sebenarnya yang sedang dimusuhi oleh Lim Guan Eng. Maka benarlah sangkaan yang mengatakan ada dalang dalam PKR yang sedang 'dibunuh' oleh DAP.

Nampaknya DAP benar-benar mahu turunkan Azmin Ali kerana tidak menuruti kehendak DAP untuk menyingkirkan PAS daripada barisan Exco Kerajaan Negeri Selangor. 

K7L : Chegubard diupah oleh Lim Guan Eng?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk