22/01/2015

Misteri Kubur Atas Jalan Di Seksyen 10 Terbongkar?


Menyeramkan dan membimbangkan. Berikut adalah pendedahan oleh rakan blogger Keris, Bela 13 berkenaan isu kubur yang berada di tengah jalan. Mari baca dan teliti ini semua berpunca daripada apa!


Beberapa Gambar yang dikirimkan kepada saya pagi tadi melalui WhatsApp. Tengok gambar pertama dah cukup misteri bila tiba-tiba ada kubur atas jalanraya. Baca apa yang tersirat dari gambar superimpose tu.. Info dari pengirim gambar ni dirakamkan di Seksyen 10 Shah Alam.




Jarak tak sampai 10 minit untuk ke pejabat Menteri Besar Selangor. Mungkin MB tak pernah lalu jalan ni. Dan kalau lalu pun tak mungkin dia akan nampak sebab dia bukan lalu naik basikal pun.

Kalau dilihat dari lubang tu dah cukup bahaya bagi penunggang motorsikal. Mungkin tiada masalah bagi yang dah biasa lalu dah tentu mereka akan elak. Tapi macam mana dengan yang tak biasa?

Bila waktu hujan air bertakung, siapa tahu dekat situ ada lubang besar? Tayar pecah, rim bengkok boleh diganti lagi. Tapi kalau penunggang motosikal jatuh tergolek dan meninggal dekat situ Azmin Ali nak ganti dengan nyawa siapa?

Mereka akan guna alasan yang itu adalah lubang 'mainhole' tak boleh diturap dengan tar sebab nanti menyusahkan pihak yang nak menggunakan lubang tu. Tapi kalau terus dibiarkan macam tu tak menyusahkan orang lain? Nak tunggu ada kematian baru nak selesaikan masalah?

Bak kata orang "Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih". Jadi sepatutnya mereka yang sepatutnya dah fikirkan cara macam mana nak selesaikan masalah tu. Bukan bagi beribu alasan.

"Masa saya dekat situ tak sampai 10minit pun dah nampak ada beberapa motorsikal hampir terbabas sebab nak elak lubang" - Pengirim

"Ada juga pengunggang motor yang terlanggar lubang tu dan kemungkinan rim dia rosak. Mujur bukan nyawa yang melayang" - Pengirim

Jadi MB Selangor Azmin Ali bila nak berlakon jadi penurap jalan dekat Seksyen 10 tu?

K7L : Azmin Ali lebih utamakan babi daripada manusia?..

6 ulasan:

  1. Lihat engineer jalan buat kerja? Hampehhh.....

    ReplyDelete
  2. memang bnyk jalan yang rosak sekarang kt s.alam ni termasuklah di sek.26 dan 27 di kawasan perindustrian hicom sana,jalan pecah dan berlubang merata-rata..dtgla tengok sendiri.kebnyakkan pengguna semua sibuk cari makan tak sempat nk report..tp pihak ygbrtanggugjawab mana?

    ReplyDelete
  3. MB tgh sibuk cuci kain rumah org dgn panjat Lori smph..nanti bila free barulah dia jenguk jln rosak pulak...sabarlah sikit korang pun....oppss lupa pulak YB,tgk sama jln rosak Kat kelana jaya ya.

    ReplyDelete
  4. bukan salah engineer, ini salah orang yang merancang buat manhole tu. Punya la bodoh samada telekom atau tnb, tak boleh ka buat laluan kabel atau luring atau manhole kat tepi jalan. bodo kayu, bil naik, kerja macam taik. pekerja bawahan ikut perintah saja, pegawai atasan tak guna otak. apa apa pun yang merancang untuk buat jalan dan utility rasanya tak pandai berbincang atau berkompromi.

    ReplyDelete
  5. Kalau ada saudaea mara sy yg terkena baru sy repair ek...AA

    ReplyDelete
  6. the Planner Failed to plan.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk