12/01/2015

Dicium Dan Dipeluk Artis Korea Hadir Dengan Penuh Hikmah - #MerekaTakSalah



Mereka excited. Kena faham. Nak peluk lelaki Melayu mudah sangat. Nak peluk cium orang Korea susah sikit. Haha! Mengarut! Apapun semua yang berlaku ini ada hikmah dia. Yang menegur pun biar dengan caranya.

Dulu masa program Touch A Dog ramai yang backup, kali ini ramai pulak yang melompat. Tapi kat sini kita dah tahu apa yang budak pompuan tu buat salah. Sebab dia merelakan dirinya berbuat begitu.

Apapun benda salah tetap salah. Kita ambil peluang untuk tegur supaya kita tak buat dan orang lain tak buat. Jangan sesekali merendahkan budak tu. Elok dia boleh berubah karang langsung jadi lagi teruk.

Jangan jadi pembuli siber. Tak perlu bash teruk-teruk. Masa untuk kita ubah diri kita dan seagama dengan kita. Perkara paling asas adalah bersatu.

K7L : Bersatu...

1 ulasan:

  1. sebab tu jgn tengok orang tak pakai tudong, jahil agama, yg pakai tudong belum tentu alim..lagi teruk adalah...jgn jadi hipokrit sudah...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk