27/01/2015

Anwar Ibrahim Yakin Dia Kalah? - Malaysiakini Perlu Belajar Menulis Bahasa Melayu Semula?


 

Ayat Anwar Ibrahim nampak macam sudah menyerah dan tahu kesalahannya kali ini tidak lagi boleh diselindung. Akibat nafsu yang songsang dirinya dihukum atas dosanya sendiri. Ramai yang tidak percaya sebab bukan mereka pun yang kena tala.

Anwar terkenal dengan sifat 'Bangga' apabila berucap. Satu teknik yang sering digunapakai di Indonesia dan Zimbabwe oleh ahli politik di negara terbabit. Tetapi apabila dia seolah-olah 'Stand-Down' dalam kenyataan baru-baru ini, membuktikan dia tahu dia akan kalah.

Dari segi moralnya, 1998 tidak akan berulang lagi kerana legasi penipuan oleh Team Anwar yang mana kebanyakan orang kuatnya telah meninggalkan dirinya. Manakala Azmin sedang sibuk 'persiapkan diri' untuk menggalas tugas Presiden PKR.

PKR yang sudah hilang arah tujunya pula akan kehilangan Wan Azizah yang akan menjadi kaca 0.01cm dan tunggu masa untuk 'dipecahkan' oleh orang-orang Azmin. Peperangan akan bermula dalam Pakatan dan PKR sendiri kelak.

Apa yang akan terjadi selepas ini? Apa nak jadi, jadilah....


Meloyakini pulak kena belajar menulis balik. Sebab ia portal berita bukan bloggers macam kami. Jadi penggunaan ayat yang betul mesti digunapakai. Ini main bantai ikut suka dah kenapa?

Mana datang perkataan 'Mentweet' tu? Menulis di laman twitter kan lebih molek bunyinya. Kalau tak tahu tulis bagitahu. Kami ajar.

K7L : Que Sera Sera..

4 ulasan:

  1. Apa nak jadi jadilah kira kun fayakun bang non punya style....maksud nya bukan untuk bang non....itu ditujukan untuk assmin n gangs.....assmin akan dipecat dati parti pkr....tungguuuuuu....

    ReplyDelete
  2. Bergembira Tepuk Tangan Sama-sama,

    Kita Menari goyang bandan goyang Kaki,

    Hooray Hooray Hooray Hooray Bergembira,

    Nuar Brahim Al Jubori ke Penjara...

    Haa haaa Haaa

    Aku Tanyer Macai Aper Khabor?

    Aku Tanyer Macai Aper Khabor?

    Aku Tanyer Macai Aper Khabor....Nuar Di Penjara....

    Yaaa Huuuu Malaysia akan Aman Tanya Peliwat Nuar Brahim...

    ReplyDelete
  3. Bro, truskan usaha 'perangi' anwar ibrahim. teruskan menulis dan highlight pada kes liwat anwar - saiful sbg sexual harassment antara majikan dan pekerja.

    ReplyDelete
  4. izinkan aku buat andaian dahulu ye. jadi tak jadi lain cerita, sekadar andaian sahaja. jika anwar 'ke dalam', perang besar akan berlaku dalam pkr. geng presiden akan diperangi habis2an oleh geng azmin. dendam lama ditipu oleh anwar supaya tidak bertanding jawatan presiden, kononnya anwar sendiri akan menentang isterinya untuk jawatan tersebut masih terpahat tak akan padam. nurul izzah tentulah akan berada di sisi mamanya, berperang dengan menteri besar selangor. tentu seronok bagi orang luar selangor melihat perang ini, namun kesengsaraan tentu dirasai oleh rakyat selangor. kajang dalam dun selangor dan diwakili presiden sedangkan musuh satu parti adalah menteri besar dan bos di selangor! dan akhirnya, impak kepada 'ke dalamnya' anwar adalah pkr akan hancur! ketua2 cabang dan ranting akan keluar parti sebab bergaduh, tak dapat kontrak dan merajuk. ahli2 juga akan ikut pemimpin mereka. (jangan masuk umno tau, sebab umno korang tuduh jahat). kesan domino seterusnya ialah pas keluar pakatan kerana marah presiden mereka telah diBABIkan oleh dap. yang tinggal dalam pr hanyalah dap dan pasma, serpihan pas yang bodoh. akhir kalam, umno akan terus dominan menjadi parti orang melayu di mana pemimpinnya mula besar kepala, sombong dan lupa diri kerana pesaing dari parti lain dah hancusss. soalnya terbelakah rakyat beberapa tahun selepas anwar dihumban 'KE DALAM'?

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk