26/01/2015

#LawakRotan Yang Buatkan Ramai Marah Pada Menteri?


 

Isu rotan terlalu hangat. Sampai semua orang dah jadi menteri. Kenyataan yang dipotong-potong menghangatkan suasana. Siapa yang bersalah dalam hal ini? Semua orang menuding jari. 

Ada yang pertahan dan ada yang menentang. Masa ini kita dengar macam-macam bahasa dan gaya keluar. Pada pendapat Keris, selagi ia mengikut hukum syarak yang mana tak ada lah sampai tahap mendera, maka tak ada masalah.

Keris dulu kena rotan jugak. Masalah hari ini ibu bapa terlalu manjakan anak. Itu realiti sebab tak semua yang mendidik cara orang lama. Betul perlukan kasih sayang, apa dulu kita kena sebat mak ayah tak sayang kita?

K7L : Fikir sebelum bercakap...

3 ulasan:

  1. Jenayah akan termasuk "apa-apa yg. menyebabkan kecederaan emosi" - ini terlalu SUBJEKTIF-ala-undg-undg BARAT/Zionis-JAHANAM! Bayangkanlah guru-guru juga akan takut menegur mana-mana si jenerasi muda-BIADAP, apalagi anak org. - takut dituduh mak-bapak sewenangnya, "mencederakan emosi" si anak BIADAP!

    Ada pelatih guru Islam/Melayu mengadu kat aku - budak-budak sekolah terutamanya kat sekolah elit; punya BIADAP kat guru! Tapi guru tak boleh buat apa - sampai nak marah pun takut; apalagi anak org. kaya! Ya, inilah jenerasi MUDA yg. dilahirkan akibat pengaruh budaya Barat/Zionis-KEPARAT yg. mana ada guru-guru pun boleh diPIJAK sesuka hati!

    Bila aku tanya kenapa tak adukan pd. guru lama kat situ - bilangya tak guna pun; perkara sama juga! Apalagi kat Kem. Pel - jgn. harap!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  2. itu lah sebab budak2 dah jadi kurang ajar dengan cikgu... budak2 pun tak takut dengan cikgu dah

    ReplyDelete
  3. lawok..drama divert ajib vs tun n dain je..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk