04/05/2012

Moral MP PKR - Tak Datang Mahkamah Lepas Kantoi Kahwin Siam Dengan Bini Pertama



Apalah nak jadi dengan mereka semua ini?. Selepas kes Azmin sedap tapi salahkan UMNO dan media, kini ada satu lagi kes yang membabitkan moraliti seorang pemimpin. Mengikut keratan akhbar diatas, MP Kuala Langat tidak hadir ke mahkamah syariah terhadap tuntutan cerai Isteri pertamanya selepas kantoi kahwin di Songkhla, Thailand tahun lepas. Teringat pula kisah perkahwinan lari Anwar Ibrahim & Wan Azizah.

Kalau kahwin dengan keizinan boleh kira lagi ini sudahlah kahwin sempadan, Dolah Sani tak mahu datang mahkamah pulak. Jangan kata tiada masa sebab nak pergi siam ada pulak masanya?. Tak kesian ke dengan enam orang anak tu? Sudahlah begitu MP ini juga dikatakan tidak selalu turun padang dan hanya pandai mengutuk pemimpin lain berbanding membuat kerja. Ah ini hanya mengaibkan MP Kuala Langat?

Keris memetik semula kata-kata Presiden PAS iaitu WAJIB dedahkan aib pemimpin.


DetikDaily bertarikh 27 Ogos 2009


Hj Hadi berkata:

"Saya ingin menarik perhatian, dalam PRK di Permatang Pasir sebagai contoh, UMNO & BN mengatakan kita tidak boleh menyebut keaiban seseorang, sedangkan pilihan raya adalah suatu amanah yg besar untuk rakyat memilih pemimpin.


Dimana dalam amanah memilih pemimpin kita wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih itu, adakah ia seorang yg benar-benar adil, tidak fasik & tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah.

Itu satu tanggungjawab agama yang tidak termasuk dalam perkara yang membatalkan pahala puasa. Ini jelas diperkatakan oleh Ulama-ulama dalam kitab mereka, khususnya dalam perkara yang seperti ini.

Bahkan dalam perkara saksi di mahkamah, saksi dalam perkahwinan pun kena dedahkan peribadi seseorang. Inikan pula untuk memilih wakil rakyat dlm 1 kawasan yang mewakili rakyat untuk membuat dasar dalam Dewan Undangan Negeri (DUN). Maka, ia perlu ditelitikan dalam perkara maruah & peribadi pemimpin ini."



Kalau dah faham pasal moral tu, agak-agak layak lagikah MP Kuala Langat ini dipilih sebagai pemimpin?

K7L : Dolah Sani lah yang kutuk Tun M kan?..nah sekarang kantoi kawin sempadan..

2 ulasan:

  1. hah ada pun amanat hadi ni, tolong pas kat semua blog pakatan harma bagi dorang paham sikit, orang macam anwar dengan azmin tu tak layak jadi pemimpin bukan bn kata tapi hadi yang kata

    ReplyDelete
  2. masa nak pilih pemimpin kena selidik tingkah lakunya.masallahnya mereka berperangai buruk setalah jadi pemimpin nak buat cam ne..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk