04/05/2012

Banyak Video Bakal Keluar - Semua Salah Orang UMNO?



Ada empat lagi? Keris dengar ada lagi 7 video pemimpin PKR yang berada didalam simpanan bekas ahli PKR yang marah kepada Anwar Ibrahim. Inipun nak kata salah UMNO? Sejak bila semua dosa boleh 'didaftarkan' kepada orang UMNO kalau yang ada dalam video itu adalah pemimpin pembangkang?

Keris petik sekali lagi kata-kata Presiden PAS :

"Saya ingin menarik perhatian, dalam PRK di Permatang Pasir sebagai contoh, UMNO & BN mengatakan kita tidak boleh menyebut keaiban seseorang, sedangkan pilihan raya adalah suatu amanah yg besar untuk rakyat memilih pemimpin.

Dimana dalam amanah memilih pemimpin kita wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih itu, adakah ia seorang yg benar-benar adil, tidak fasik & tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah.

Itu satu tanggungjawab agama yang tidak termasuk dalam perkara yang membatalkan pahala puasa. Ini jelas diperkatakan oleh Ulama-ulama dalam kitab mereka, khususnya dalam perkara yang seperti ini.

Bahkan dalam perkara saksi di mahkamah, saksi dalam perkahwinan pun kena dedahkan peribadi seseorang. Inikan pula untuk memilih wakil rakyat dlm 1 kawasan yang mewakili rakyat untuk membuat dasar dalam Dewan Undangan Negeri (DUN). Maka, ia perlu ditelitikan dalam perkara maruah & peribadi pemimpin ini."



K7L : Inikah calon pemimpin yang akan mencorakkan undang-undang serta tadbir urus negara?..lu pikirlah sendiri....

1 ulasan:

  1. kalau dah jadi pemimpin negara lepas tu baru nak keluar video dah terlambat, nanti jadi macam kes president Amerika je.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk