12/05/2012

#BangkangDariLongkang Beri Persepsi Sokongan Rakyat Kepada #Bersih3



Amat mengejutkan apabila video ini dikeluarkan. Kali pertama Keris melihat video ini terus ketawa. SINIS! Satu tepukan gemuruh buat mereka yang bijak memberi pandangan melalui video. Inilah yang dikatakan suara sebenar rakyat yang sememangnya menyampah dan bosan dengan 'DEMONSTRASI'. Satu lagi yang Keris ingin kongsi pendapat rakan blogger TruthVaccine yang jujur dan ikhlas :

Tahniah kepada Team Bangkang Dari Longkang yang berani membuat satu Parody Comedy mengenai senario politik pakatan kini. Komedi Gelap adalah satu pecahan komedi yang jarang diceburi oleh artis komedi Malaysia. Team Bangkang dari Longkang ini terdiri daripada artis-artis komedi Malaysia yang dikepalai oleh Afdlin Shauki dan Harus Salim Bachik. Artis lain yang terlibat adalah Johan, Sharifah Shaheera dan lain-lain.

Dislike dan Komen Negatif Mendominasi Klip Video

Hit di YouTube telah menjangkau puluhan ribu tetapi ramai yang 'dislike' klip-klip video tersebut. Komen-komen yang negatif juga menguasai ruangan komen untuk klip-klip video tersebut dan rata-rata yang memberi komen negatif adalah dari penyokong kumpulan politik Pakatan.

Pro Pakatan Menguasai Saluran Sosial YouTube
Ini kerana klip-klip video tersebut menyindir tindakan Pakatan baru-baru ini terutamanya berkenaan isu Bersih 3.0 dan Occupy Dataran. Walaupun dalam dunia media baru ini, Pro Kerajaan sudah menguasai blog, twitter dan facebook, tetapi penguasaan di dalam YouTube masih belum boleh memecahkan penguasaan Pro Pakatan. Pro Pakatan masih memegang pengaruh yang besar di dalam YouTube.

Diharapkan agar media Pro Kerajaan dapat 'pick-up' klip-klip video untuk menyebarkan kepada orang ramai.

Kata-kata daripada team Bangkang Dari Longkang ini: 

This dark comedy was created by a bunch of Malaysians to laugh at a bunch of Malaysians. It touches on many topics from day to day situations to even politics. If you feel this video was intended for you, jangan terasa beb!

K7L : NIce brotha!..inilah yang dimaksudkan dengan suara sebenar rakyat!

1 ulasan:

  1. PPM blogger baru berusia 3 bln, Harap dapat tumpang berjuang dipautan blog tuan.
    http://pecahpalakmikir.blogspot.com/

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk