22/09/2014

PAS Dah Mula Pijak Mat Sabu And The Gang?


 

Nampaknya gerakan untuk menentang Mat Sabu dan 'Gang Langgar Presiden' sedang berjalan dengan lancarnya. Keris dengar mana-mana perwakilan Muktamar PAS yang membahas atau mencadangkan usul yang berbunyi 'menentang' puak Anwarinnas disokong dengan jayanya.

Insiden memalukan Mat Sabu ketika dia berucap sebenarnya sudah membimbangkan Mat Sabu dan Husam Musa yang tengah fikir nak menjawab apa pada Anwar Ibrahim. Anwar yang dikatakan jangka hayat politiknya semakin menuju 'The End' sudah mula risau.

Apapun kita tunggu apa yang akan berlaku seterusnya lagi.

K7L : PAS dapat MB.. Mat Sabu nak tolak?...

11 ulasan:

  1. Siapa yang nak terima parti yang MUNAFIK saperti PAS ni??

    Nama jer Parti Islam tapi maksiat berleluasa!!

    ReplyDelete
  2. KEKUATAN PAS BERGANTUNG KPD DAP DAN PKR. PAS LEMAH KALAU BERSENDIRIAN. PAS BANYAK CAKAP DAN MENYALAHKAN ORANG.

    ReplyDelete
  3. tak lah, PAS parti kakok dalam PR, parti hok tua, DAP dan PKR adik adik dalam PR,..kalau PAS keluar PR, PAS boleh berdiri sendiri. PKR akan tumbang, DAP akan macam tu lah, melalak macam anjing tersepit...PAS parti yang lama dah di tubuh, dan kuat dengan sokongan ahli yang mahu melihat Islam di utamakan...jadi eloklah PAS keluar PR dan berjuang sendirian...tumbang kan PKR, biaq pi DAP melalak macam anjing lapar..

    ReplyDelete
  4. Kalo ia nya gerakan Islam; kenapa guna istilah parti? Gunakanlah 'persatuan', 'pertubuhan' atau 'organisasi'... seperti UMNO. Barulah ngam dengan coretan Nasruddin Hassan di atas.

    ReplyDelete
  5. Ni apa mamat ni mengarut...kejap gerakan Islam la..kejap sebuah parti la..sekejap tadika la..
    Bila gagal mengenali diri sendiri. Mana mungkin boleh memimpin orang lain..
    Mengaku sajalah PAS adalah parti politik yg menggunakan Islam dan mendoktrinkan pengikutnya seolah2 partinya adalah setaraf Ad Din.

    ReplyDelete
  6. Pas bukan gerakan islam, tetapi parti politik untuk mendapatkan kuasa. Gerakan islam berinspirasikan perjuangan Rasullullah S.A.W. berteraskan kasih sayang sesame islam, bersifat terbuka dalam memberi dan menerima pendapat, tidak mencerca dan mengkafirkan pihak yang bukan dari Jemaah mereka dan ukhuwah islamiah tanpa sempadan negara kerana islam itu sendiri berinspirasikan "rahmatan lil 'alamin"

    ReplyDelete
  7. PAS is a political party. It has nothing to do with advocating Islam. Sure there are muslims as party members, be ordinary muslims, devout muslims, superficial muslims, hypocrites etc etc. PAS is as good as DAP, PKR and UMNO. What differentiate between them is how they proceed with their agendas. The problem in DAP is too much control by one family like the Lims and very chauvinistic and racialist. PKR is well known as a party belonging to anwar by manipulating the supporters to pursue anwar's dream of becoming a PM. PAS is well known for picturing they are an islamic party but unfortunately what they portray is infact on the contrary. UMNO initially meant for the masses but when pak lah took over, he has destroyed the party and later futher deteriorated by najib who fails to provide direction to remain relevant and on the way to destruction.

    ReplyDelete
  8. Gerakan Islam, pegangannya mestilah ASWJ, dan komponen pentingnya adalah dakwah dan tarbiyah.
    Apa pegangan PAS ? mcm mcm ada.
    Apa dakwah yg dah PAS buat, berapa ramai dah masuk Islam dgn dakwah PAS ?
    Tarbiyah PAS ? Yg jelas pd aku geng geng anwarinas, termasuk 2 adun kat S'gor dgn bang mat semmgnya tak ditarbiyah dgn betul.

    ReplyDelete
  9. Totallay agreed...

    ReplyDelete
  10. Masih nak temberang juga lebai2 PAS ni... Gerakan Islam apa...kalau sesama orang Islam pun ditolaknya Perpaduan ummah... oklah kita tanya kat Lebai mangkok ni.. berapa ramai cina rasis DAP yang dah di dakwa dan tarbiyah untuk menganut Agama Islam... Nik Aziz dan Hadi pun kata mereka tu KAFIR dan tak tahu apa...tapi PAS tetap masih nak jadi cacai/macai DAP... Apa cer...?

    ReplyDelete
  11. Hampa panggil EGM tengok,tengok abang mat kami duduk kat mana ".Ada duit semua boleh jadi".

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk