18/10/2017

Mahathir Sebut PM Perompak - Zaman Dia Confirm Kena Gam!



Ini bukan satu cerita buatan. Tetapi kisah benar tentang diktaktor seorang Perdana Menteri ketika itu. Sebab itu bila ditanya mengapa Mahathir memanggil Perdana Menteri sedia ada sebagai perompak, kata mereka itu adalah kebebasan bersuara.

Tetapi kalau di era Mahathir yang memerintah selama 22 tahun, hanya kerana M Nasir bertanyakan "Siapa Dr Mahathir?" beliau telah digam oleh Kementerian Penerangan. Ada yang kata itu adalah Tan Sri Mohamed Rahmat yang buat jika tidak kerana arahan maka semua ini tidak akan berlaku.

Bayangkan beliau masih Perdana Menteri Malaysia sekarang dan ada orang berucap di pentas reformasi dan berkata, Di mana Perdana Menteri adalah sorang perompak. Ialah mungkin kerana dia berasal dari lanun Kerala. Entah macam mana dia sesat sampai ke Malaysia. Pergi baliklah ke Kerala. Kami tak nak kamu. Kerana kamu adalah penyagak dan pencuri.

Bayangkan bagaimana nasib orang yang mengungkapkan ucapan di atas. Mungkin riwayat beliau berakhir di Penjara Kemunting kerana ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Rindu zaman Tun M?

K7L : Macam-macam Madey ni... 

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk