17/10/2017

@Ahmad_Idham Kena Terima Cerita Tak Laku Bukan Salah Ekonomi!



Filem Pencuri Hati Mr. Cinderella arahan sutradara terkenal Ahmad Idham Nadzri yangdibarisi barisan pelakon Atikah Suhaime dan Haliza Misbun nampaknya tidak dapat mencuri perhatian peminat filem Melayu.

Filem tersebut hanya mampu meraih RM100,000 sahaja sejak ditayangkan 10 Ogos lalu selepas habis ditutup ikut Syarat Wajib Tayang yang ditetapkan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas).

Jadi alasan yang diguna[akai oleh Ahmad Idham tak masuk akal. Secara tiba-tiba dia kaitkan dengan ekonomi yang lemah dan tidak menentu.

 Ahmad Idham ada cakap keadaan kurang mendapat sambutan itu kemungkinan berpunca daripada ekonomi Malaysia tidak menentu menganggu prestasi kutipan filem beliau.

Namun pendapat Ahmad Idham itu, disangkal oleh netizen yang bertanya kembali bagaimana filem keluaran Skop Production Sdn. Bhd. lakonan pelawak Zizan Razak boleh mengutip sebanyak RM5 juta dalam masa hanya lima hari sekiranya ekonomi tidak menentu.


Rata-rata berkata zaman kegemilangannya sudah berakhir apabila ramai sudah ‘muak’ dengan filem bertemakan cinta bahkan tiada idea baharu yang boleh membuka minda.

Kredit : Utara News

Kini Tombirou pun meletup kumpul RM2 Juta dalam masa 4 hari. Masih nak kata sebab ekonomi? Apapun Keris berharap Ahmad Idham terus berkarya dan berhenti 'main politik' sebab ia tidak menguntungkan. 

K7L : Daripada kutipan RM100K tu ada Keris.. Keris pergi tengok...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk