14/07/2012

@panglima_cyber Dah Gila Ke Nak Cabar Nik Aziz?





Keris agak terkejut baca cabaran blogger Panglima Perang Cyber di SINI. Dah tak betul ke? Nik Aziz tu penakut. Dia memang tidak akan berdebat! Sekalipun dia hadir berdebat, dia akan pertahankan sungguh-sungguh apa yang dia kata itu betul. Yang mana memang akidah dia dah out!

Tapi jika benar orang PAS nak kata Nik Aziz tak sesat, Keris cabar orang PAS untuk bawa Nik Aziz untuk terima debat "Sucikan Allah Muliakan Rasulullah" yang menemukan Nik Aziz dengan Tok Guru Haji Abdullah Pondok Geting. 


Keris petik sedikit artikel Panglima tentang debat ini :

Malam ini perbincangan muhibbin fillah berlangsung di Putrajaya. Ketika ini masih lagi kami berbincang tentang masa depan Malaysia merentasi perbezaan latar belakang kenegerian, ilmu, usia, jawatan dan fahaman politik.

Kami bersepakat isu Nik Abdul Aziz menyentuh isu akidah berkaitan Allah dan menghina Rasulullah yang sangat besar mengatasi masa depan politik kerana melibatkan nasib umat di akhirat.

Masalah ini wajar didedahkan dengan tersusun dan menyeluruh demi menyelamatkan akidah tidak kira Melayu UMNO PAS mahupun PKR atau Melayu DAP.

Maka mari kita desak Mursyidul Am PAS bersemuka atas dasar ilmu untuk menyatakan pandangan beliau berhubung persoalan akidah kepada Allah seperti isu Allah duduk dan melibatkan peribadi Rasulullah yang disamakan orang biasa dalam ucapannya.

Persoalan ini sangat besar kerana melibatkan masa depan kita di akhirat bukan masalah dunia semata-mata.

Ayuh kita sebarkan agar akhir sekali rakyat akan melihat Nik Aziz sudah lari dari akidah yang Ahli Sunnah Wal Jamaah dan tidak boleh dijadikan rujukan atau ikutan.

Wassalam.

K7L : Jangan risau ini mesti ada puak PAS yang meroyan maki-maki Keris dan Panglima..percayalah..

2 ulasan:

  1. tq bro...ayuh sama2 kita war-warkan perkara ini...

    ReplyDelete
  2. Sgt2 menyokong.sb sy sedih dgn pegangan penyokong2 pembangkang yg bukan setakat lupa diri malah hanya pandai bercakap.nyamuk seberang laut derang nampak tp gajah depan mata buat x tahu je...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk