25/07/2012

DAP Sedang Ganti PAS Dalam Halus - Pengakuan Ahli PAS




Saya tak tahu nak kata bagaimana kepada pemimpin PAS. DAP sedang masuk dalam PAS secara halus. Saya memang tak setuju DHPP ditubuhkan sejak dari dahulu lagi! - Aslam, Penyokong PAS

Itu kata-kata yang Keris terima setelah berbual dengan saudara Aslam yang juga bekas Ketua Pemuda PAS di satu cawangan yang negerinya terpaksa dirahsiakan. Rupa-rupanya penubuhan Dewan Himpunan Penyokong PAS tidak dipersetujui oleh beberapa ahli-ahli tidak berjawatan di dalam PAS. 

Mereka merasakan bahawa kehadiran DHPP sebenarnya adalah untuk membawa doktrin DAP sebab kebanyakan daripad pemimpin DHPP merupakan bekas DAP juga. Maka mereka ini sendiri sudah bimbang kerana khabar angin DHPP meminta kerusi untuk bertanding atas tiket PAS dan ada jawatan dalam PAS membuatkan mereka rasa terancam.

Sebuah parti yang majoriti ahlinya Islam tetapi dipimpin oleh orang bukan Islam kelak? Itulah situasi politik didalam PAS. Yang bergaduh sesama sendiri di negeri-negeri tak kira lagi. Dengarnya lagi PAS semakin terdesak untuk undi orang muda sebab itu mereka kini mencari artis sebagai penceramah.

Hah! Cakap pasal berceramah, Keris difahamkan oleh beliau bahwa kini penceramah PAS sudah tidak boleh cari makan lagi sebab penceramah artis dan DHPP yang diutamakan. Apa akan jadi selepas ini? Di Bawah merupakan antara bukti yang mengukuhkan hujah bahwa DAP sedang menggantikan PAS.



K7L : Orang PAS dah mula bersuara..Orang DAP senyum sahaja?

2 ulasan:

  1. Memang pun,sekarang penceramah DAP dah kontrol pentas PAS dikampung2..orang PAS dengar dan takbir je.Macam tekukur terhangguk bila ada hadis dan ayat Quran ditafsir oel kafir DAP....
    Hingga lupa nak fikir cam mana nak tinggikan martabad agama dan bangsa!Tahniah PAS diatas kebodohan anda berpolitik,jika ini berterusan jangan pulak hairan bila nampak bertambah ramai MELAYU jadi gelandangan!
    Kempen tuan2 hanya untuk mengalahkan UMNO(Melayu)sahaja tiada langsung perancangan untuk memertabadkan agama dan bangsa(Sila rujuk kebanyakan ceramah PAS),sama2lah kita menerima kekalahan bangsa kita!TAKBIRRRRRRRRRRRRRRR

    ReplyDelete
  2. kita memang dah lama tau akan perkara ini tetapi tak berani nak buat apa2 komen dalam mana2 bloger tapi sekarang ni orang dia sendiri yang beritau.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk