17/07/2012

10 Makhluk Ghaib Dengan Mitos Seks?


Terlalu banyak mitos tentang makhluk ghaib yang pernah melakukan hubungan seks dengan makhluk-makhluk supernatural. Seluruh dunia punya cerita mistik yang tersendiri. Dan sebagai hasilnya, sering diceritakan beberapa mahluk mistik pernah muncul di tengah-tengah kehidupan masyarakat. Memang misteri? Tidak sebenarnya ini adalah doktrin yang cuba disebarkan oleh beberapa pihak untuk membuatkan mereka yang percaya untuk memuja syaitan. Makhluk ghaib manakah yang telah dijadikan sebagai mitos seks sekaligus mempengaruhi manusia di dunia?

1. Alien


Seringkali kita tertanya-tanya apakah yang dilakukan oleh Alien ataupun makhluk asing di bumi.  Banyak juga pengakuan daripada mangsa yang mengatakan mereka telah diperkosa oleh alien. Menurut rekod seorang lelaki dari satu desa di Brazil bernama Antonio pada sekitar tahun 1957 telah mengaku diculik oleh Akien dan ditempatkan di ruangan yang di dalamnya terdapat seorang wanita cantik dan dia dipaksa berhubungan seks dengannya. Howard Menger pula mengaku sering berhubungan seks dengan Marla, seorang wanita cantik berambut perang berusia 500 tahun dan berasal dari luar angkasa. Kemudian pada tahun 1970, seorang gadis berumur 19 tahun mengaku pernah diperkosa oleh 6 mahkluk berwarna biru dan berkaki seperti manusia. Dia diperkosa setelah melihat pesawat luar angkasa mereka mendarat.


Banyak lagi cerita tentang Alien dan manusia sehinggakan timbul filem-filem berkaitan makhluk angkasa lepas. Persoalannya, boleh percaya ke?

2. Angels


Ini satu lagi mitos yang mahu menyesatkan umat manusia. Menurut kitab Yahudi, Nephilim adalah raksasa yang terhasil dengan hubungan antara Malaikat dan manusia. Menurut cerita, bahawa dahulu para Angels telah turun ke bumi untuk mengajarkan manusia tentang kebaikan. Dan setelah berabad-abad, banyak dari Angels tersebut yang tertarik pada wanita di bumi dan melakukan hubungan seks sehingga menghasilkan Nephilim. Kononnya Nephilim ini sering melakukan kejahatan dan dosa yang besar. Memang menyesatkan kan? Umum tahu Allah menjadikan malaikat itu lain dengan manusia. Keris yakin cerita ini dibuat-buat untuk membuatkan manusia percaya malaikat juga ada nafsu. Bahaya! 


3. Alp


Legenda ini berasal dari cerita rakyat Jerman. Alp dikatakan adalah mahluk yang bentuknya kecil seperti orang kerdil yang memasuki tubuh mangsanya melalui lubang hidung, mulut, atau kemaluan. Setelah masuk, Alp akan berupaya mengendalikan mimpi si mangsa dan menciptakan mimpi buruk. Para mangsanya akan merasa seperti tidak bernafas begitu sudah bangun dan terasa sakit di bahagian kemaluan.


4. Orang Minyak


Sekitar tahun 1960, Malaysia digemparkan dengan serangan orang minyak. Pelakunya digambarkan sebagai orang telanjang, dan seluruh tubuhnya dilumuri dengan minyak bewarna hitam. Ada mitos mengatakan bahwa orang minyak tidak dapat dilihat oleh gadis yang sudah tidak mempunyai dara. DIkhabarkan juga cara untuk mengelakkan diri dirogol oleh Orang minyak, gadis-gadis perlu memakai pakaian yang berbau dan busuk. Namun sebenarnya mereka ini datangnya daripada golongan pengamal ilmu yang dipelajari daripada syaitan. Dah ikut syaitan kan dah tentunya sesat?


5. Liderc


Di daerah utara Hungaria, kononnya terdapat satu makhluk bernama Liderc. Menurut mitos, mahkluk itu menetas daripada telur ayam hitam, dan sering disembunyikan di kantung ayam tersebut. Mahkluk ini akan masuk ke rumah mangsanya merlalui lubang kunci rumah. Setelah masuk makhluk ini berubah menjadi manusia yang mirip dengan wajah keluarga mangsa. Liderc ini memperkosa mangsanya kemudian akan membuatkan rumah tersebut menjadi kotor sebelum beredar. Disebabkan mitos ini,  sehingga ke hari ini bagaikan sudah menjadi kebiasaan bagi anak-anak di Hungaria untuk menginjak dan memecahkan telur yang keluar dari ayam hitam supaya Liderc tidak dilahirkan. Tak masuk akal kan?


6. Lilu dan Lili


Dalam cerita rakyat Yahudi, Lilu adalah syaitan yang suka mengunjungi wanita di saat mereka tidur. Versi wanita dari Lilu adalah Lili. Lilu dan Lili akan menculik anak-anak kecil. Lilu dan Lili suka mengunjungi para mangsanya pada malam hari dan merogol mangsa untuk membiak. Gila!


7. Encantado


Mitos ini berasal dari Brazil di daerah hutan Amazon dimana ikan lumba-lumba di sungai Boto dipercayai memiliki kekuatan berubah rupa. Ikan lumba-lumba tersebut akan menjadi seorang lelaki kacak yang dipanggil Encantado. Encantado akan mengajak wanita ke sungai sebelum berubah rupa kepada ikan lumba-lumba dan membuatkan wanita/mangsa hamil. Encantado selalu memakai topi untuk menutupi rupa aslinya. Ikan lumba-lumba?

8. Succubus and Incubus



Succubus adalah syaitan wanita cantikyang sering menggoda lelaki untuk melakukan hubungan seks. Incubus pula adalah versi lelaki dari Succubus. Succubus akan menyedut tenaga mangsanya. Berbeza dengan Succubus, Incubus akan menghamilkan mangsa dengan benihnya dan kelak bayi yang lahir  tidak memiliki denyut nadi dan tidak bernafas. Setelah berusia 7 tahun barulah anak tersebut menjadi normal dan menarik serta memiliki kecerdasan tinggi. Menurut legenda, penyihir Merlin diyakini adalah hasil dari hubungan antara Incubus dan manusia. Mitos sebegini sengaja disebarkan supaya manusia akan memuja syaitan untuk mendapat anak yang bijak.

9. Trauco and La Fiura

 

Mitos ini berasal dari negara Chilé dan bermula daripada sebuah pulau di Selatan Chile. Makhluk ini mempunyai pandangan mata untuk melumpuhkan para wanita sebelum berhubungan seks dengan mereka. Mahluk ini juga digambarkan berwajah hodoh dan berbentuk seperti goblin dengan memakai penutup kepala dan jubah. Mahluk ini berkomunikasi dengan berdengus. Menurut mitos lagi, makhluk yang di gelar Trauco and La Fira ini mampu menghamilkan mangsa hanya dengan pendangan mata. Macam-macam nak menipu manusia.

10. Popobawa


Popobawa adalah mahluk bermata satu dan memiliki penis yang besar. Kononnya mahluk ini suka meliwat lelaki dan wanita di Zanzibar, Afrika. Mahluk ini boleh berubah wajah dan tidak mengira mangsa baik yang masih kecil ataupun sudah berumur.

Jika kita lihat semula semua mitos ini, semuanya menyesatkan dan hanya mahu mempengaruhi dunia anak-anak kecil dan umat manusia dengan seks. Hati-hati dengan mesej yang tersembunyi dalam setiap mitos yang diwujudkan.

K7L : Dulu kecik-kecik Keris selalu ingat pasal burung Garuda

1 ulasan:

  1. No 10 ni macam sedara je kat malaysia ni..haha..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk