18/12/2014

Peguam Anti-Islam Mengamuk Pasal Apa? Siapa Cetuskan Perbalahan?



Pertama sekali Keris nak bagitahu. Malaysia ini negara yang masyarakatnya majmuk. Berbilang kaum dan agama. Kami selesa sudah dan tidak ada masalah untuk mana-mana pihak beragama selagi ia masih mengikut garis undang-undang dan Perlembagaan yang telah ditetapkan.

Jadi isu "Kristian Diganggu' sebenarnya hanya satu isu untuk mencetuskan perbalahan. Jangan cuba hasut melalui ayat-ayat halus. Kami nak bagitahu, Ambiga sebenarnya yang menganggu umat Islam di Malaysia apabila cuba melawan pelbagai hak orang Islam di Malaysia.

Inilah manusia yang cuba huru-harakan keadaan dengan pelbagai hal. Ini Keris nak bagitau 14 tuntutan IFC yang Ambiga lead :

1. Seorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak mengharuskan secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberi kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.

7. Orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggarakan rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bible dalam bahasa Malaysia dan Indonesia sepatutnya dibenarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.


Artikel Penuh: Utusan

Jadi siapa yang ganggu gugat negara? Sendiri simbah petrol sendiri bakar, buat report kata diri sendiri kena bakar? Ingat filem Tamil?


K7L : Lebih baik kau diam dari bersuara...

5 ulasan:

  1. Elok bunuh je kafir harbi sekor ni

    ReplyDelete
  2. Ramai orang Keristian dan bukan Keristian tidak perasan bahawa di dalam kitab Holy Bible King James version tuhan biblical gereja mereka di dalam kitab itu tidak ada nama. Tuhan biblical mereka hanya di sebut sebagai Father, Lord atau God sahaja dan semua orang tahu bahawa perkataan ini cuma ganti nama sahaja. Sebenarnya tidak semua umat Islam Malaysia tahu bahawa semua penganut Keristian sangat yakin dan percaya bahawa TUHAN yg disebut didalam kitab Holy Bible King James version mereka itu ada ANAK. Jika anda seorang yang mengaku Islam dan ingin mengesahkan perkara ini sila rujuk dengan mana-mana paderi gereja Keristian di dalam atau pun di luar Negara.

    Apabila kita bersetuju degan kehendak pihak gereja atau AMBIGA atau Guan Eng untuk menggunakan nama Allah bagi kitab Bible Melayu versi modified mereka maka berlakulah perbuatan syirik terhadap kalimah suci itu. Tidak kah persetujuan itu akan memberi maksud bahawa ALLAH kini ada anak sama seperti haiwan dan manusia? Apa kah kita bersetuju kerana untuk mengambil hati Ambiga, Guan Eng dan Kit Siang yang bakal menjadi bangkai busuk suatu masa nanti? Kalau mereka berkira bahawa ALLAH pasti akan bersetuju dengan kehendak mereka maka cuba perhatikan apa AMARAN yang Pencipta telah NYATAKAN semenjak lebih 1400 tahun dahulu lagi.

    88 "Dan mereka berkata, Allah Al-Rahman mempunyai anak.
    89 Demi sesungguhnya kamu telah melakukan satu perkara yang besar salahnya.
    90 Langit nyaris-nyaris pecah disebabkan (anggapan mereka) yang demikian,
    dan bumi pula nyaris-nyaris terbelah dan gunung pula nyaris-nyaris runtuh ranap,
    91 "kerana mereka mendakwa/ mengatakan Allah Al-Rahman mempunyai anak."
    92 Padahal tidaklah layak bagi Allah, Al-Rahman bahawa Dia mempunyai anak.

    Surah Mariam ayat 88-92.

    Cuba fikir-fikirkan mengapa Guan Eng beria-ia benar untuk menggunakan kalimah ALLAH itu sedangkan ALLAH sendiri pun murka. Sekiranya mereka memberi dalih bahawa ini ALLAH lain bukan ALLAH yang sama yang orang Islam sembah, Tanya mereka apakah mereka buat “ugama” baru atau buat experiment? Pernah kah atau bolih kah ugama experiment menjadi ajaran yang betul? Sedang di dalam Kitab Holy Bible King James version terdapat larangan terhadap mana-mana individu yang cuba untuk menukar sebarang ayat atau perkataan didalam nya. Sila lihat rujukan di bawah ini:
    Deutronomy 4:2.
    Ye shall not add unto the word which I command you, neither shall ye diminish aught from it, that ye may keep the commandments of the Lord your God which I command you
    OR
    "...Every word of God is flawless; he is a shield to those who take refuge in him.
    Do not add to his words, or he will rebuke you and prove you a LIAR. " ................. Revelation 22:18.
    OR
    Don't add to his words, or he will rebuke you, and you will be shown to be a LIAR…….Proverbs 30:5

    Sedangkan Holy Bible King James version sudah lebih 300 tahun lebih awal dan kitab versi Melayu yang berasal dari Indonesia pun tidak samai 50 tahun penggunaan nya di Sabah dan di Sarawak. Sudah jelas lah bahawa umat Keristian SABAH dan SARAWAK sudah tertipu sekian lama oih paderi-paderi gereja mereka yang jelas sudah engkar dengan larangan dari kitab suci mereka sendiri. Mereka ini patut bertanya dengan paderi gereja masing-masing di Semenanjung Malaysia juga di SABAH dan SARAWAK, mengapa tidak terdapat kalimah ALLAH di dalam HOLY BIBLE KING JAMES VERSION? Sebab sudah jelas bahawa mereka ini adalah memang golongan PENIPU apabila menurut ayat Deutronomy 4:2. atau Revelation 22:18. atau Proverbs 30:5 kitab HOLY BIBLE KING JAMES VERSION dan sampai bila para pengikut Keristian ini mahu hidup tertipu sepanjang hayat mereka?

    ReplyDelete
  3. Tanya ambiga, puak kristian bole makan babi ke?

    ReplyDelete
  4. Salam Bro,perkara ini perlu ditanya kepada semua ahli PAS yang menyokong DAP ?

    ReplyDelete
  5. Ahli PAS perlu muhasabah diri dan kembali kepada perpaduan mengikut tuntutan Islam. Islam dan Melayu di Malaysia akan hancur dan masa depan anak cucu kita nanti pasti menjadi seperti pelarian Palestin,

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk