21/07/2011

PAS haramkan..PAS halalkan?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t




 "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.


Ini adalah kata-kata yang telah diucapkan oleh Mursyidul Am Pas yang kini telah digelar Uncle Nicky Arjis..saya secara peribadi amatlah bersetuju dengan dasar yang dibuat oleh PAS...iaitu ISLAM namun saya tidak yakin dengan sepenuhnya hasrat ini akan tercapai melalui kerjasama bersama DAP dan PKR..ini menunjukkan bahawa UMNO/BN masih relevan berbanding Pakatan Rakyat.

DAP yang kita tahu menolak ISLAM sebagai Agama Rasmi seperti yang telah digariskan didalam Artikel/Perkara 11 Perlembagaan Malaysia...DAP juga menolak pelaksanaan HUKUM HUDUD yang akan dilaksanakan oleh PAS bila dapat memerintah Malaysia...bagaimanakah kita nak percaya bahawa PAS dengan kerjasam PR dapat membentuk sebuah negara ISLAM sepertimana yang dilakukan Oleh RASULULLAH S.A.W di Madinah?..

perkara pertama yang perlu dilakukan adalah meminda perlembagaan Malaysia...ini memerlukan Undi 2/3 dlm dewan rakyat..adakah DAP dan PKR akan bersetuju...pada saya tak mungkin hasrat ini akan dicapai...Karpal Singh pernah berkata "Langkah Mayat saya dulu sebelum laksana HUKUM ISLAM khususnya HUDUD..begitu juga dengan LIM KIT SIANG.. 

hari ini kita dapat lihat PAS berjaya Menarik DAP untuk bekerjasama dengan ISLAM

walaubagaimanapun......

Apabila PAS bersatu dengan DAP maka tuntutan PAS untuk Laksana HUKUM HUDUD terpaksa diketepikan....Perarakan Maulidurasul pula dikatakan tiada manfaat...PAS pun tahu ia dah dilakukan sejak berzaman lagi...tiada yang membantah bahawa ianya sia-sia

dan untuk mendapat sokongan DAP dan PKR mereka pernah berkata 


"Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." -Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


mereka sudah lupa dengan fatwa yang mereka sendiri keluarkan seperti yang kita lihat di atas..demi kuasa apapun yang halal jadi haram..yang haram jadi halal..disini saya berkongsi sedikit dalil-dalil dari kerispusakamelayu..klik 21-dalil-pas-bukan-parti-islam


terbaru..dari sumber yang boleh dipercayai..PAS akan mengadakan hari keluarga PAS pada sabtu ini di Pengkalan Berangan sabtu ini..




dan ini salah seorang dari penceramah nya..


alamak..tak kafir ke?
dan ini tidak mustahil terjadi jika perkara perkara seperti ini diteruskan..


 


Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: lepas ni Balachandran pun dapat anugerah Tuan Guru..kah kah kah

1 ulasan:

  1. kita bagi alasan aper pun puak2 pr nie x kisah.. hakikatnya umno nk tolong owg melayu tp umno juga dipandang jahat oleh melayu pr.. dia owg x kisah kalo dap tadbir malaysia asalkan bukan umno dan bn yg tadbir malaysia. mereka juga lupa segala kemudahan, dan kemewahan selama ini hasil kkerja berat umno dan bn. mereka berbangga dgn kelantan yg dah 20thn pas tadbir tp mereka lupa aper yg boleh dibanggakan dgn kelantan..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk