26/07/2011

Laporan Mengenai Wacana 'Selepas 9 Julai'

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t


Disini Keris telah mendapat dua laporan dari sahabat2 Keris dan penilitian telah dibuat. Dan Keris sertakan sedikit laporan dan pautan kepada dua blogger yang menghadiri ceramah pasar malam majlis forum tersebut.



Laporan Double Y

Siang tadi saya sempat mengikuti satu program anjuran Sinar Harian iaitu'Apa Selepas 9 Julai' yang diadakan di bangunan Kumpulan Karangkraf Shah Alam.

Wacana yang dibarisi oleh tiga ahli panel iaitu Datuk Wan Ahmad (SPR) , Ambiga (BerSHIT) dan Professor Dato’ Dr Shamsul Amri Baharuddin

Wacana yang dibarisi oleh tiga ahli panel iaitu Datuk Wan Ahmad (SPR) , Ambiga (BerSHIT) dan Professor Dato’ Dr Shamsul Amri Baharuddin


Datuk Wan Ahmad dari SPR.
Datuk Ambiga idola totok PAS dan PKR dari BERSHIT
Prof. Dato Dr. Shamsul Amri ada penyokong PAS gelar "Prof Kankung".

Program diskusi ini dilihat agak tidak mencapai matlamat memandangkan sikap hampir kesemua hadirin (penyokong berSHIT) yang ada di dalam mahu pun di luar dewan tidak menunjukkan satu sikap yang matang.

Pendek kata mereka ini bertindak persis monyet.

Tindakan penyokong BerSHIT yang tidak mahu mendengar perjelasan daripada Datuk Wan Ahmad amat menjijikkan.

Setiap kali Datuk Wan Ahmad memberkan perjelasan penyokong BerSHIT ini menjerit dengan laungan provokasi antaranya "penipu" malah ada juga dari mereka yang bertindak "boo" setiap kali jawapan wakil SPR itu.

Hadirin yang gagal dapat tempat duduk setia berdiri.. Semuanya totok PR!!
Keadaan yang gagal dikawal oleh moderator ini memaksa Datuk Wan Ahmad menempelak penyokong BerSHIT "supaya jangan berfikiran tertutup, malah ini adalah satu forum dan kamu semua kena berfikiran terbuka" katanya.

Datuk Wan Ahmad mengatakan kumpulan hadirin penyokong BerSHIT berfikiran tidak matang dan tidak tahu membezakan majlis forum dan ceramah. 

Untuk keterangan laporan Double Y yang lebih lanjut sila klik SINI

Laporan 1peluru

Ambiga tergagap-gagap menjawab pertanyaan EXCO pemuda UMNO & pengerusi UMB, tun faisal ismail aziz berkenaan titah perintah YDP AGONG mengenai larangan mengadakan demonstrasi jalanan dan stadium merdeka. ambiga mengakui penderhakaannya kepada YDP AGONG bila melanggar titah larangan baginda supaya tidak mengadakan demonstrasi jalanan dan tergagap-gagap mempertahankan lokasi perhimpunan mereka di stadium merdeka.

itu satu2nya soalan dari penonton yang membuatkan ambiga agak terkedu pada wacana 'APA SELEPAS 9 JULAI' di dewan karangkraf shah alam, petang tadi... kebanyakan soalan lain dari penonton dikuasai oleh penyokong2 BERSHIT yang bertubi-tubi 'menyerang' timbalan pengarah SPR, datuk wan ahmad dengan pelbagai soalan tetapi bertindak bising&liar seperti beruk2 bila datuk wan ahmad mahu menjawab. saksikan video di tersbut di SINI.


Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Mana hero-hero BN?..time ni lah kene kuat..kita tunjuk kita ada protokol..jangan macam pembangkang..dah diajar cara pasar malam, tu macam beruk masa majlis forum..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk