07/08/2014

@GobindSinghDeo Kena Jawab - Kata Penegak Undang-Undang?



Pas lawatan untuk pekerja sementara bagi bekas pemandu Mendiang Karpal Singh jelas tertera Cinnasamy Selvam atau C Selvam, seorang warganegara India hanya dibenarkan untuk diambil bekerja sebagai 'maid' atau pembantu rumah. 

Bagaimana Mendiang Karpal Singh dan keluarganya membenarkan C Selvam untuk bekerja sebagai pemandu keluarga?

Bukankah ini melanggar Akta Immigresen kerana menyalahguna bidang pekerjaan pekerja sementara sehingga menyebabkan kematian? 

Patutlah mana-mana pemimpin DAP tidak pernah menghubungi bekas pemandu Mendiang Karpal Singh ini sejak beliau ditempatkan di Penjara Taiping pada 09 Julai 2014. Mungkin ada perkara yang mereka hendak sembunyikan?

Sumber : CTS

K7L : Jawab jangan tak jawab..

7 ulasan:

  1. Aku pernah tengok siaran perbahasan dalam dewan Parlimen .. hebat sungguh benggali ini mencabar dan mencerca najib, yg berkesudahan benggali ini disuruh keluar dewan ..

    Nasib dia baik kerana bangsa melayu ini susah melenting, banyak merendah diri dan bersabar, kalau dia ada di sri langka, aku rasa mayat dia pasti berkecai kena bom dengan Tamil Ellam ..

    ReplyDelete
  2. keluarga lawyer tahu undang undang tapi berlagak macam negeri ni bapak dia punya...hebat ke kalau lawyer ni menipu Negara...so siasat..undang undang mesti di ambil keatas keluarga ini...dia pandai cakap tapi tak pandai bikin...macam mana mamat keeling ni boleh ada lessen untuk bawa kereta di Malaysia...lessen india boleh sah ke, ini bukan lessen bawa tut tut..

    ReplyDelete
  3. Itu pasal Gobind Singh tak mau ambil kes ini dah tentu kalah punya. (a) langgar akta immigration (b) tiada lesen memandu

    ReplyDelete
  4. Anak2 kapalapusing makan daging dan ratah tulang C Selvam hirup kuah sahajalah. Macam anjing peliharaan yg kematian tuan je.....kesian....kesian....kesiaaaaaaan!

    ReplyDelete
  5. Malaysian Indian ramai takde kerja apasal pakai khidmat Indian India? India2 kat Malaysia bukan saja cekap bawa kereta, ramai bawa teksi, lori2 besar siap dgn lesen2 berkenaan.

    Kena serbu rumah mereka ni, mungkin ramai lagi dari India dok kerja dengan mereka tanpa permit sah!

    ReplyDelete
  6. Kalu ikut akta imigresen , memanglah salah .... kebenaran masuk sebagai 'maid' tapi kerja 'driver' . Tapi bagi loyar tersuhur ,mana dia orang takut di ambil tindakan mahkamah sebab yang membawa india ni masuk malaysia nuuuuun duduk tujuh kaki dalam tanah !!!!
    Loyar DAP yang hebat2 .... anak2 kapal , tipah koya , surindaran , arik pulasan dan lain2 .... mana nak ambik kes ini , tak mendatangkan hasil.........................

    ReplyDelete
  7. biarla depa nak menggaji sapa pun, kesudahannya pemandu berkenaan tak kompeten dan berakhir dgn KEMATIAN majikannya sendiri... Cuba ambil Michael Schumacher,,,

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk