08/08/2014

10 Syarat Hamas Untuk Gencatan Senjata



1- Memberhentikan serta-merta peperangan antara kedua-dua belah pihak dan pengunduran kereta-kereta kebal Israel ke pangkalannya serta mengembalikan kawasan-kawasan perbatasan kuning yang digariskan sebelum ini serta tanah pertanian juga membenarkan para petani Palestin untuk bekerja di tanah-tanah pertanian mereka.

2- Membebaskan semua rakyat-rakyat Palestin yang ditangkap sejak 23 Jun 2014 juga jaminan kebajikan mereka khususnya tahanan dari Jerusalem, Gaza dan rakyat Palestin dalam(rakyat palestin yang tinggal dalam Israel).

3- Membuka kepungan ke atas Gaza secara total serta laluan-laluan sempadan untuk laluan barangan-barangan serta individu dan laluan untuk kemasukan semua bahan-bahan mentah seperti makanan dan bahan-bahan binaan serta membina stesen jana elektrik yang cukup untuk semua keperluan Semenanjung Gaza.

4- Pembangunan semula pelabuhan laut antarabangsa dan lapangan terbang antarabangsa yang diselia oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan negara-negara berkecuali.

5- Perluasan kawasan penangkapan ikan bagi nelayan sehingga 10km dari persisir pantai Gaza serta menyediakan para nelayan dengan kapal-kapal nelayan dan muatan/kargo besar.

6- Menjadikan laluan Rafah sebagai laluan antarabangsa yang diselia oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), negara-negara Arab dan negara atas kerjasama.

7- Penandatanganan untuk gencatan senjata bagi tempoh 10 tahun serta menempatkan pengawal-pengawal antarabangsa di setiap sempadan.

8- Jaminan dari pihak Israel untuk tidak menceroboh ruang udara Palestin serta membenarkan mereka dari Gaza untuk menunaikan solat di Masjid Al-Aqsa.

9- Israel tidak dibenarkan masuk campur dalam urusan kerajaan Palestin mahupun dalam pembentukan kerajaan perpaduan Palestin.

10- Pembinaan semula kawasan-kawasan perindustrian di sempadan serta jaminan keselamatannya dan kemajuannya.


K7L : Selamatkan Palestin..

1 ulasan:

  1. HIDUP pejuang Pembebasan Palestin yg. amat BERANI walau kurang senjata - HAMAS! Bayangkanlah BUMIPUTERA Islam Palestin terpaksa MEMINTA SEDEKAH/MEREMPAT di bumi sendiri akibat diJAJAH PENGGANAS Yahudi Zionis-Israel- pengikut IBLIS-no-1 (bakal kita pun jadi spt. BUMIPUTERA Islam Palestin kalau si PENGKHIANAT-pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL asyik TUNDUK pd. PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL yg. makin BUAS bersama sekutu Bart-ZIONISnya kat NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang kita ni)!

    Memang PENAKUT sebenaqnya puak PENGGANAS Yahudi ZIONIS-Israel-KEPARAT ni! Kalau tak dak senjata teknologi tinggi dari Barat sekutunya, dah lama MAMPOS! Dahlah tu, si KAPIRDAJAL-BINATANG BUAS ni, asyik bunuh kanak-kanak kecil/wanita mengandung/orang tua - yg. tak mampu melawan!

    Lihat juga mereka sampai buang air besaq/kencing/buang sampah dll kat rumah-rumah mangsa dari BUMIPUTERA Islam Palestin - lihat di http://www.theguardian.com/world/2014/aug/07/palestinians-return-home-israeli-troops-faeces-graffiti ,Palestinians returning home find Israeli troops left faeces and venomous graffiti: Ahmed Owedat also found soldiers had thrown his TVs, fridge, and computers from upstairs windows and slashed furniture , Harriet Sherwood in Burij, Thursday 7 August 2014!

    Puak PENDATANG/PENCEROBOH/PENGGANAS Yahudi ZIONIS ni memang jenis HAIWAN, bukan manusia!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk