09/07/2014

Tempat Sedia Makanan Kotor - Mana PBT Selangor?



KLANG – Pekerja-pekerja premis makanan sekitar Bukit Tinggi dikesan melakukan kerja memotong dan membasuh sayur atas simen berdekatan longkang di bahagian belakang premis masing-masing.
.
Tinjauan Sinar Harian mendapati, ramai pekerja restoran menjalankan kerja di lorong belakang yang menjadi laluan kenderaan sekitar jam 4 petang.

Jalan yang menjadi laluan kenderaan tidak dapat digunakan kerana ada pengusaha premis turut meletakkan peralatan memasak.

Sekitar kawasan kelihatan kotor dengan sisa sayuran dibuang di atas jalan hingga berlaku lambakan sampah.

Pengadu yang enggan dikenali akui terkejut melihat persekitaran penyediaan makanan yang menjijikkan bagi salah sebuah restoran yang kerap dikunjunginya bersama keluarga.

“Selama ini saya tidak tahu. Kita dalam restoran menjamu selera tanpa terfikir kebersihan sewaktu mereka sediakan makanan,” katanya kepada Sinar Harian.

Dia menyedari keadaan itu ketika melintas lorong belakang premis untuk mengambil kenderaan yang diletakkan tidak jauh dari situ.

“Saya amat terkejut tengok sayur diletakkan atas lantai. Bau longkang yang tersumbat dan kawasan yang penuh sampah memang mual. Sejak itu saya dan keluarga tak datang lagi,” katanya.

Dia meminta pihak berkuasa memantau premis-premis makanan yang sambil lewa dalam hal pengurusan dan penyediaan tanpa mengambil kira tahap kebersihan.

Sinar Harian

1 ulasan:

  1. Kalau Kedai melayu dah lama diorg sita... Kedai cina semua boleh...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk