03/07/2014

Isu Tandatangan 'P***m*k' - Sekadar Cadangan Kepada @PDRMsia @KBAB51



Isu ini telah kecoh beberapa hari yang lalu. Terdetik dalam hati pagi tadi selepas bersahur, apa agaknya tindakan yang perlu diambil terhadap orang yang telah menghina pihak Polis. Simple je beb!

Salah tetap salah. Kalau nak jalan tak ada traffic light sila bawa kereta kedepan dan kebelakang rumah sendiri ataupun cuba bawak kereta atas air. Hari ini, dimanakah sivik rakyat Malaysia dalam mematuhi undang-undang?

Di sini Keris ingin mencadangkan 'Public Caning' macam zaman sekolah kepada mereka-mereka yang terlibat dengan kesalahan kecil. Mohon pihak KDN kaji soal ini. Kalau perempuan kita minta dia buat kerja sosial mengikut bidang yang dia ada.

Kelebihan hukuman ini :

1. Orang akan fikir banyak kali untuk buat salah
2. Rakyat yang ada sekarang segelintir masih berfikiran macam budak sekolah
3. Lebih banyak kerja sosial dapat dilakukan tanpa memerlukan perbelanjaan.

Kita guna konsep, anda buat anda tanggung sendiri akibatnya.

K7L : Kalau buat mesti terbaik boh!...

3 ulasan:

  1. ni semua ajaran DAP ... DAP dalam setiap keadaan akan mencari salah Anggota polis malah sanggup untuk membela penjenayah dengan percuma asal dapat memalukan PDRM. DAP yang bertanggungjawab terhadap keceluparan rakyat dinegara ini terutamanya dari kaum cina....

    ReplyDelete
  2. Cina memang kurang ajar dan sengaja langgar undang2.Kalau dalam lrt kita akan biasa nampak hanya bangsa cina saja yg selamba makan minum dalam tren walhal dah terang2 ditampal larangan makan minum.

    Cina langgar undang2 sebab kerajaan Melayu yg memerintah.Kalau cina yg memerintah nescaya diorang akan patuh dan akur tanpa soal jawab.

    Kalau tak caya boleh tengok s'pura yg diperintah cina.Cina2 di sana cukup berdisiplin dan patuh pada undang2 negara cina mereka.Sebaik saja menyeberang tambak johor selamba diorang buang sampah dan speeding tak ingat.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk