03/07/2013

Dosa Dosa Morsi Yang Dunia Perlu Tahu! #Egypt



Morsi terlalu bagus. Semua yang dikatakan dosa ini hanya sarkastik sahaja.

Di antara dosa-dosa Morsi bagi golongan liberal, sekular, syiah dan yang seangkatan dengannya :

1-Mengangkat harga diri Mesir di hadapan dunia Arab dan Islam

2-Menyokong perjuangan umat di Palestin, Syria dan Rohingya

3-Konsisten solat berjamaah bersama rakyat di mesjid, menghafal al Qur'an, bertahajjud dan sabar terhadap segala caci maki.

4-Menarik investor luar negara dan mempertahankan kepercayaan asing di Mesir.

5-mengembangkan tenaga nuklir dan tenaga matahari sebagai energi alternatif di Mesir.

6-Mengembangkan terusan Suez menjadi pasar bebas dunia.

7-Dan terlalu banyak dosa-dosanya sehingga dia mesti digulingkan segera..... baca lebih terperinci dibawah.

Mengapa kalangan liberal sangat getol berusaha menjatuhkan Presiden Mesir DR Muhammad Mursi? Salah seorang pembacabersamadakwah mengirimkan tulisan menarik tentang Dosa-dosa Presiden Mesir DR Muhammad Mursi. Bisa jadi, opini yang dikirim melalui fanpage ini benar adanya. Bahwa 'dosa-dosa' inilah yang membuat pemerintahan Mursi digoyang. Berikut tulisan lengkapnya:

Dosa Mursi itu adalah karena dia bisa mengantarkan Mesir dalam setahun ke arah swasembada pangan. Yang dulu zaman mubarak gandum hanya boleh diproduksi dalam negeri sebanyak 20 % paling banyak, sekarang sudah melampai 60 %. Dulu harus mengimpor ke Amerika, sekarang Mursi mengimpor dari negara yang dia inginkan, yang lebih menguntungkan rakyat. Kondisi ini mampu menghemat belanja negara sampai milyaran dollar pertahun sekaligus meningkatkan perekonomian petani.

Dosa Mursi adalah karena mengembangkan terusan Suez menjadi pasar bebas dunia. Yang dulu di zaman mubarak hanya menghasilkan uang sebanyak 5.6 milyar dollar pertahun, akan meningkat 100 milyar dollar pertahun.

Dosa Mursi adalah menaikkan gaji PNS dan pensiunan sebanyak 200 % lebih, sementara harga-harga barang bisa dipertahankan tidak naik, sehingga PNS jadi lebih makmur.

Dosa Mursi adalah membangun pabrik samsung terbesar di Arab di provinsi Bani Suwef, sehingga harga barang elektronik menjadi murah.

Dosa Mursi adalah membuat pabrik mobil sendiri sehingga untuk tahun-tahun ke depan tidak perlu lagi mengimpor mobil.

Dosa Mursi adalah membuat pabrik senjata sendiri sehingga tidak perlu lagi mengimpor senjata-senjata rongsokan dari Amerika.

Dosa Mursi adalah membuat pabrik innar (sejenis tablet/ipad), sehingga seluruh rakyat nanti bisa mencicipi enaknya memakai barang elektronik bermutu dengan harga terjangkau. Anak-anak sekolah bisa belajar pakai alat canggih.

Dosa Mursi adalah mampu mempertahankan, bahkan menambah cadangan devisa Mesir yang sebelumnya sudah di ambang kebangkrutan.

Dosa Mursi terbesar adalah dia selalu shalat berjamaah di mesjid, hafal al Qur'an, selalu tahajjud dan sabar terhadap segala caci maki.

Dosa Mursi adalah mendukung perjuangan Palestina, Suriah dan Myanmar.

Dosa Mursi yang tidak kalah parahnya mengeluarkan Mesir dari rongrongan kekuasaan militer dalam 40 hari, di mana Erdogan butuh bertahun-tahun untuk melakukan itu.

Dosa Mursi meningkatkan harga diri negara Mesir di hadapan negara Arab lain bahkan dunia. Hingga Mesir jadi negara yang diperhitungkan.

Dosa Mursi adalah berusaha mengembangkan tenaga nuklir dan tenaga matahari sebagai energi alternatif di Mesir.

Dosa Mursi adalah karena ia mampu menarik investor luar negeri dan mempertahankan kepercayaan asing di Mesir.

Dosa Mursi adalah membuka kembali jalan darat antara Mesir dan Sudan sehingga kerja sama dalam bidang ekonomi kedua negara akan meningkat.

Dosa Mursi adalah mampu membuka lapangan kerja baru untuk 600 ribu lebih orang pengangguran.

Dosa Mursi adalah berusaha mengembalikan harta yang dibawa kabur ke luar negeri oleh Husni Mubarak dan antek-anteknya.

Dosa Mursi adalah menegakkan peradilan yang sebenarnya dan berusaha menghabisi kecurangan.

Dan banyak lagi dosa-dosanya yang tidak bisa kita sebutkan satu persatu yang membikin lawan politik, terutama Amerika dan Israel jadi meradang.

Karena dosa-dosa itulah maka Mursi akan digulingkan oleh sisa-sisa antek Mubarak, liberas, sekuler, komunis, dan Kristen Koptik serta muslim ambigu. Mereka memandang Mursi sudah gagal mengantarkan Mesir ke arah kehancuran.

Itulah logika yang ada dalam kehidupan sekarang.

[Dari seorang mahasiswa Mesir via Ria Syamil Yuliasari]

K7L : Tidak mustahil jika kita lihat mereka yang mahu dijatuhkan melalui jalanan adalah mereka yang baik-baik..

8 ulasan:

  1. inilah yg cuba dibuat di malaysia..tgn nuor dap yg tersembunyi.. mengguna melayu pas pkr.
    Nasib Allah masih sayang dan bersama kita.. kalau tak jadik singapork. Jika kita terus lupa tak mustahil kita juga menerima musibah besar.

    ReplyDelete
  2. Kita kena siapkakan meriam buluh, pertahan diri. Jika tidak tangan luar dibawak Nwar, koyak semua dosa-dosa BN yang lebih 50 tahu dikecapi rakyat. Terutama yang mereka aka robek UiTM yang amat banyak mengeluarkan profesional Melayu. LUTH, MARA, dan mereka akan tangkap/bunuh hero2 UMNO, Bong Mokhtar terutamanya.

    Semua yang baik untuk Melayu dan Islam mereka robekkan hingga hancur.

    ReplyDelete
  3. bagi aku Melayu Masih Tersepit dan terpinggir

    ReplyDelete
  4. Mai Insung Matkaji6 July 2013 at 03:10

    Dalam masa 3 hari Mat Lombok yang bekerja mengait buah kelapa sawit dapat memujuk perempuan Melayu Felda Johor (isteri orang) untuk meningalkan suami, anak-anak dan negara demi cinta Lombok.

    Dalam masa 5 hari General (bersara) Askar Melayu boleh dipujuk oleh seorang Cinabeng yang memakai songkok, untuk membuka rahsia keselamatan negara demi dijanjikan untuk dilantik sebagai menteri pertahanan.

    Dalam masa 14 hari seorang bekas MB Melayu UMNO dapat dipujuk dan diyakinkan bahawa dia bukan orang Islam selepas berjuang selama 50 tahun dalam UMNO, dan hanya mendapat hidayah Islam selepas ditarbiah oleh PAS.

    Dalam masa 15 hari seorang bekas Menteri Melayu UMNO sedar bahawa selama 40 tahun dalam UMNO dan bebas menibai kiri dan kanan, mengumpul kekayaan, diyakinkan bahawa kekayaan dan pengaruh masih tidak mencukupi dan perlu lebih bebas bersama PKR.

    Selepas 5 tahun, Melayu percaya dan diyakinkan oleh Cinabeng melalui Anwar bahawa mereka memang berasal dari buih (tanpa sejarah dan tamadun)sebagaimana diceriterakan oleh Sang Sapurba, dan semuanya adalah pendatang seberang laut yang datang kemudian daripada kaum Cina.

    Sekarang Melayu diyakinkan oleh Anwaribrahim bahawa bangsa ini adalah satu bangsa bangsat, gasar, primitif dan helpless yang memerlukan Cina untuk memberi makan, tempat tinggal dan tempat membenih baka.

    Terlalu ramai yang malu mengaku Melayu, yang mana masih mempunyai orangtua tetapi bekerja dengan bukan Melayu, mereka bangga sebagai Neo-liberasi.

    Mengapa mau dinafikan jika Cinabeng berasakan sudah tiba masa mereka menuntut kuasa keatas bangsa haprak ini???

    ReplyDelete
    Replies
    1. pedih pedih menusuk jantung bebb.. tapi alhamdulillah saya bangga jadi Melayu Islam... saya bangga jika ada kata saya rasis..

      Delete
  5. kenyataan najib di london

    Rakyat Malaysia perlu mengambil iktibar daripada konflik di Mesir apabila perubahan yang ingin dituntut tidak semestinya menjamin kemakmuran dan kesejahteraan rakyat, kata Datuk Seri Najib Razak.

    Perdana menteri berkata perubahan yang tidak diurus dengan baik boleh membawa kepada penderitaan rakyat seperti kenaikan harga barangan, peningkatan pengangguran dan industri pelancongan menjadi lumpuh.

    "Akhirnya, ia membawa kepada rakyat sendiri yang menuntut kepada perubahan sekali lagi yang mana perubahan itu tidak memenuhi kehendak dan apa yang diharapkan oleh kita," katanya kepada wartawan Malaysia di akhir lawatan kerja empat harinya ke London pada Khamis.

    ajib berkata demikian bagi mengulas mengenai konflik terbaru di Mesir yang menyaksikan penggulingan Presiden Mohamed Morsi, pemimpin yang dipilih secara demokrasi oleh rakyat Mesir pada 30 Jun 2012 bagi menggantikan Hosni Mubarak.

    Perdana menteri berkata apa yang penting bagi Mesir adalah untuk mencari penyelesaian secara aman selain memastikan proses pilihan raya diadakan di masa terdekat, dengan dijalankan secara adil dan inklusif.

    Namun begitu, beliau menegaskan peristiwa yang berlaku itu adalah soal dalaman Mesir, "walaupun kita tidak sokong tindakan ketenteraan, tetapi ia sudah terjadi."

    "Diharap KERAJAAN BAHARU DAPAT DIWUJUDKAN, yang mencerminkan hasrat dan aspirasi rakyat Mesir, yang dapat menjaminkan kestabilan jangka panjang negara itu," katanya.

    gua rs kenyataan ni seperti menyokong menggulingkan MORSi!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. Ikutilah kupasan saya dalam,"Krisis politik Mesir : Tentera rampas kuasa redakan Arab Spring II".

    http://hisemudinkasim.blogspot.com/2013/07/krisis-politik-mesir-tentera-rampas.html

    ReplyDelete
  7. adalah pencacai hosni mubarak yg menjatuhkan dr morsi. umpamanya kalau PR naik, di mata rakyat sahaja jd kerajaan, tapi sebenarnya di belakang BN masih berkuasa mensabotaj kerajaan baru. Tgok ja kat selangor.samalah yg jadi kat mesir ni. satu artkl yg baik, tapi xyah samakan ngan jasa BN. BN bawak kezaliman lebih banyak dari kebaikan..sekian

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk