21/07/2013

Muslimah PAS Terengganu Akui Boikot Calon PAS #KualaBesut @tunfaisal @ahmadmaslan



Petang tadi sengaja jalan-jalan di Seberang Barat, kebetulan berhenti untuk melihat suasana di sana yang Keris lihat agak tenang di waktu Ramadhan yang mulia ini. Terlihat sekumpulan muslimah PAS yang duduk tetapi tidak berkempen.

Mereka sekadar duduk di pondok mereka tanpa berbuat apa-apa. Keris mengambil kesempatan ini untuk bertanya beberapa perkara berkenaan dengan calon PAS Kuala Besut iaitu Che Long.

Secara tiba-tiba salah seorang daripada mereka mendengus menyampah. Eh! Keris hairan maka tanya lagi sehingga akhirnya mereka mendedahkan satu cerita hangat yang berkaitan dengan masalah dalam PAS.

Pertama menurut mereka, pihak muslimah berasa amat marah apabila calon lama mereka yang tewas kepada Allahyarham Dr. A Rahman tidak dicalonkan semula. Kemudian apa yang membuatkan pihak Muslimah Terengganu lebih panas hati adalah keputusan semua dibuat oleh PAS Kelantan.

Bukannya PAS Terengganu yang buat keputusan calon dan jadi pengarah pilihanraya. Kata mereka kalau ada ternampak muslimah yang meraih undi, itu semua import daripada PAS Pasir Puteh dan Kuala Selangor.

Dimaklumkan juga calon PAS sendiri tidak yakin untuk bertanding dan dia bagaikan 'boneka' kepada PAS Kelantan jika menang. Erti kata lain bagaikan calon ini bukan daripada Terengganu.

Macam ini pun dah kelam kabut ke?

K7L : Baru satu PRL dorang dah huru hara?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk