21/03/2013

Tazkirah Ustaz Azhar Idrus Buat Mazlan Aliman?



Amboih! Bila Keris sebut nama Ustaz yang suka maki dalam ceramah ni bukan main laju lagi orang nak baca. Okay! Ini bukan masanya nak kritik ustaz suka maki ni. Keris nak cerita pasal pembohong Felda.


Abul Fath Muhammad bin Muhammad bin Ali al-Harimi (tahun 514 h) merupakan seorang pemberi kuliah, nasihat dan tazkirah yang sangat sedap penyampaiannya. Namun banyak yang disampaikan itu perkara yang salah dan bohong. Ketika dia hampir mati, dia telah mengerang kesakitan yang amat sangat. Lalu ada yang berkata kepadanya “Berjumpa Allah memang amat sukar.” Lalu as-Safdi berkata:


لا سيما قادم يكذب على الله تعالى وعلى جبريل

“Lebih-lebih lagi orang yang berjumpa Allah itu berbohong atas nama Allah dan Jibril as.”

Kini, umum tahu ceramah yang dilakukan oleh PAS termasuklah Mazlan Aliman menggunakan platform ceramah agama dalam penyebaran dakyah-dakyah mereka yang berbentuk politik dan pembohongan.

Sebab itu wujudnya hukum-hukum sendiri seperti yang pernah Keris dengar melalui perbualan budak-budak ANAK belaan Mazlan. Ada yang kata wajib menentang Felda dan siap kata wajib tentang UMNO (Yang ini Keris tak faham kenapa).

Ada tu siap kata dosa kalau sokong Felda walupun perkara ini tidak dibincangkan dengan ulama-ulama muktabar dengan lebih terperinci. Sebab itu orang tak suka Mazlan Aliman. Muka dia pun dah tunjuk wajah seorang penipu.

Siapa pernah dengar orang PAS tafsir ayat dan hadis mengikut kesesuaian yang kena pada kehendak mereka. Erti kata lain mengaburi mata rakyat dengan bacaan-bacaan hadis dan tafsiran. Taktik yang sama juga jika dengar ceramah-ceramah menentang Felda.

Kalau perasan Mazlan akan sebut perkara-perkara yang menukilkan hukum dengan syak seperti "Saya rasa", " Agaknya boleh kot" dan " Seingat sayalah kan". Semua ini bukti mereka-mereka yan kerap berceramah dengan ayat-ayat sebegitu merupakan seorang pembohong!

Jadi masih nak percaya Mazlan yang juga orang PAS? Jangan tertipu!

K7L : Tah berapa ramai dah kena 'kencing' dengan mamat PAS ni?

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk