05/03/2013

Pencapaian FGV Buatkan Mazlan Aliman Muntah Darah?




Hambik kau! Sampai muntah darah bila tahu cerita ini ya Mazlan Aliman? Selama ini pun kau sibuk sangat kata saham FGV merugikan dan menipu para peneroka yang membeli saham kan? Sekarang bila berita baik buat para pemegang saham FGV, kau terbatuk sampai muntah darah?

Bacaan beberapa penganalisis tak bertauliah daripada puak pembangkang terutama pekerja Bangladesh upahan Mazlan nampaknya tidak benar dan mereka gagal mempengaruhi para peneroka untuk menolak pembelian saham tersebut.

Kini, Pencapaian FGV telah melampaui ramalan ramai penganalisa saham, pemerhati padran saham, pakar-pakar saham dunia serta pengurus-pengurus dana. Tak mustahil puak-puak jumud ANAK malu besar dan Mazlan terkejut boleh sampai muntah darah.

Semuanya berlaku apabila EBITDA (Earnings Before Interest and Deductible Allowances) yang umum tahu merupakan satu ukuran kepada perkembangan syarikat adalah lebih tinggi pada RM1.44 billion berbanding RM1.35 billion yang terdahulu.

Malahan keuntungan selepas cukai berjumlah RM904 juta! Ianya sudah cukup bagus sangat ketika keadaan harga minyak sawit menurun pada tahun 2012. Dalam masa yang sama keuntungan tersebut dikongsi dengan para peneroka Felda dalam banyak cara.

Jadi selama ini usaha puak-puak jumud ANAK yang diketuai oleh si penipu besar Mazlan Aliman untuk memburukkan Felda Global Ventures sehinggakan saham FGV dijadikan focus utama. Selama ini mereka menjangka Felda Global Ventures akan rugi dan memberi impak kepada para peneroka.

Sekarang selepas tahu keuntungan diluar jangkaan FGV, apa Mazlan nak buat? Masih lagi nak burukkan Felda? Masih nak tipu para peneroka? Kenapa tidka diceriakan kejayaan ini? Atas dasar apa sebenarnya perjuangan ANAK?

K7L : Hanya nak hancurkan FELDA?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk