22/03/2013

Lawak Yang Membuatkan Kiram Mahu Saman Blogger Bn!



Keris jumpa melalui MyMassa tentang blog Eekaa. Apa yang lawak sangat pasal Kiram ni?

Itu apa pula. “Bom”. “Hey, kita tak order benda tu kah”. “Belum, tuanku, kita baru hendak mintak duit. ” Kiram Spring

Kiram: “Apa lak bunyi kuat tuh, Maleek?”.

Maleek: “Bom, F18, dan grenade launcher, Tuanku!”

Kiram: “Hotak engkau, nape tak order benda tu juga, Maleek?”

Maleek: “Boleh order tuanku, pakai American Express. Tetapi credit line dah tutup dah. Kalau boleh pun siapa nak jadi pilot, semua mat mat kita tembak lari jer, sekolah tak pas apa apa camna nak masuk akedemi tentera udara?. Tuanku tak beri duit ajar penduduk kita, duit tuanku masuk mulut tuanku saja”.

Kiram: “Celako engkau ni, kang melayang pedang ni ke tengkok engkau! Pergi tengok siapa masih hidup, beri pedang suruh rodok tentera Malaysia tu”.

Maleek: “Tuanku sahaja yang masih hidup, saya pun dah patah tangan dan kaki ni, nah ambil pedang ni dan rodok lah sendiri, tuanku”.

Kiram: “Ya kah. Cheh celako. Aku ingat kau pahlima yang hebat, habis tentera Filipina engkau pancung, jadi camna nih?”.

Maleek: “Jangan gusar tuanku, pergi pakai seluar dalam merah. Lepas itu tuanku telanjang bulat sampai ke kawasan polis tuanku cabut seluar dalam tu dan kibar kan dia menyerah diri. Ingat telanjang bulat tuanku. Saya dah tak boleh bergerak dah tuanku”.

Kiram: “Komander jenis apa lah engkau nih, ada pulak suruh aku telanjang bulat. Engkau tak reti rasa malu kah, baso”.

Maleek: “Sekarang nak rasa malu dah terlewat tuanku. Tuanku, chop mohor dimana tuanku, tolong chop kertas claim insurance nih, hamba nak claim insurance masuk spital”.

Kiram: “Mana aku ada chop mohor. Di Lahad Datu tak der ke kedai boleh buat chop mohor?. Kalau ada aku tempah satu dan karang aku cop lah”.

Maleek: “Tak pa tuanku, tuanku keluar kan dodek tuanku tu, ambil bahagian kepala tuh dan cucuk kat kertas nih. Insurance company boleh terima chop mohor jenis semacam ni kut”.

Kiram: “B**i, engkau Maleek”.

Haha! Jangan marah haaa..

K7L : Ini lawak betul beb.. 

1 ulasan:

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk